Jump to content


Jister's Content

There have been 13 items by Jister (Search limited from 22.05.2023)


By content type

See this member's

Sort by                Order  

#9413 Верига

Posted by Jister on 19.06.2013, 19:06 in Купувам, продавам, търся, предлагам, заменям

тук можеш да си избереш модел - http://schuurmanbv.c...gearing/chains/

 

а тук можеш да видиш цените - http://file.bg/c237460mengf

 

ето и цялата тема - http://forum.auto-ka...алог-2013-2014/

 

Поздрави




#9376 Картинг каталог 2013-2014

Posted by Jister on 01.06.2013, 15:03 in Купувам, продавам, търся, предлагам, заменям

Здравейте,


Искам да представя на вниманието ви http://schuurmanbv.com/

фирмата е Холандска и предлага богата гама от резервни части както и екипировка за картинг


Tъй като фирмата не работи с крайни клиенти, за България се представлява от MOTOMAG.BG - Магазин който се занимава основно с Мото части и екипировка, но от скоро и с картинг :)


Картинг каталога за 2013 можете да си свалите от тук http://www.schuurman...e_2013-2014.pdf


В момента имаме доста събрани неща за поръчка, която ще направим до края на месеца а нещата ще дойдат в началото на Юли 2013.


Tова е ценовата листа с която работим - http://file.bg/c237460mengf
Цените са крайни за България с включено ДДС (за търсене на продуктови номера или имена в ценовата листа се ползва Ctrl+F, или от меню Edit се избира Find)


Ако си харесате няколко неща, или нещо което е по скъпо - има възможност да се правят индивидуални отстъпки!
(Можете да ми пращате на ЛС парт номерата на продуктите които ви интересуват за да ви направя обща цена с отстъпка)


!!Ако ви трябват разни дребни неща (лагери, накладки, жигльори, зъбни колела и тн.) сега е момента. :) тъй като продукти на обща стойност под ~500 лв. (примерно неща за по 10-20-50 лв.) ще могат да се поръчват само, когато има планирана по голяма доставка, какъвто е случая в момента с доставката която ще пуснем в края на Юни и ще пристигне в началото на Юли!!

 

За повече информация, можете да отидете на място в магазина:


гр.София
улица "Голо Бърдо" номер 5,


или да се свържете на някой от следните Телефони:


Картинг: +359 899 989 855
Магазин Делнични дни: +359 2 868 00 76
Магазин Събота, неделя и официални празници: +359 898 775 994


http://www.motomag.bg




#9355 Подготвянето на една машина за сезона

Posted by Jister on 27.05.2013, 09:30 in Общи дискусии за картинг

Rotary Valve (шибър) представлява пластина с определена форма която се върти от коляновия вал и служи за затваряне и отваряне на потока с горивна смес от карбуратора към картера на двигателя. При 2ри такт пластината отваря притока на горивна смес като позволява картера да се напълни, а при 1ви такт затваря за да може горивната смес да отиде максимално ефективно в горивната камера и резонатора. От по ефективното пълнене идва и по голямата мощност. Това важи и за резонатора но той е друга тема.

 

Ето снимки

Този е с външно задвижване с ремък, което най вероятно означава че шибъра е слаган допълнително, но може и да си е така :)

 

$T2eC16RHJF8E9nnC7RTVBQQ2Q)GDV!~~60_3.JP

 

това е шибър отвътре

IMG00412-20110817-1838.jpg

 

а това отвън с вътрешно задвижване  :)

691149d1294692634-grossi-liquid-cooled-e

 

Прави ми впечатление че при картинга шибърното пълнене се използва при по старите двигатели, а при по новите за същата цел ползват reed valve - който не бил чак толкова ефективен, но пък за сметка на това е с доста по проста конструкция и доста по малко движещи се елементи които могат да се счупят или износят.

 

 

valves-a12i2.jpg

reed-valve-engine.jpg




#9345 Подготвянето на една машина за сезона

Posted by Jister on 23.05.2013, 10:57 in Общи дискусии за картинг

също така на какво казвате шибър?

 

Rotary valve?




#9344 Подготвянето на една машина за сезона

Posted by Jister on 23.05.2013, 09:46 in Общи дискусии за картинг

Ясно, аз винаги съм се чудел дали това е възможно, защото двигателите от мотциклети всичките са с карбуратор отзад което за карт, най малкото е по неудобно :)

 

това обръщане до колко е сложно, смисъл трябват ли някакви специални преработки, за 4 тактов сигурно е много сложно заради валовете, но при 2 тактов как е ?

 

също така на какво казвате шибър?




#9336 Възстановяване на рамка и след това

Posted by Jister on 21.05.2013, 18:34 in Технически форум и настройки

За търкането, най-добре я мини на пясъко струйка и после прахово... а щом възнамеряваш и за състезателни цели да я използваш, 1-во с шуменската рама трудно ще се пребориш и 2-ро с 4тактов двигател нямаш почти никакъв шанс...

 

Това със двигател от скутер май не е никак добра идея. Виждал съм интересни комбинации с 4 тактови двигатели от кросови мотори 250cc от някой CRF например би трябвало да върви доста добре, другия вариант е 2 тактов ротакс 125 от някоя стара пистова априлия, но от опит знам, че тези интересни занимания в крайна сметка идват горе долу на цената на един готов карт втора ръка който ще върви повече и ми се струва малко загубена кауза ако искаш да караш.

Ако карането обаче е на заден план, а хобито е кефа от самото майсторене тогава вече е друга бира :)




#9335 Подготвянето на една машина за сезона

Posted by Jister on 21.05.2013, 18:18 in Общи дискусии за картинг

Като гледам е и с обърнат цилиндър, което е много добре..

 

как така обърнат? и защо е добре?




#9274 Епекс на завоите

Posted by Jister on 14.05.2013, 08:59 in Техники и умения за каране на картинг

Мисля, че бъркаш геометричен връх на завоя с епекс на завоя.

 

Възможно е, за мен ориентира за това къде е апексът на даден завой винаги е бил геометричния връх, а в зависимост от конфигурацията на трасето и ситуацията, избирам дали да мина през, преди или след него :)

 

Вие как определяте къде е апексът?




#9270 Мога ли да си направя картинг

Posted by Jister on 13.05.2013, 19:35 in Технически форум и настройки

...ти картинг ли искаш да си направиш, или косачка?

 

 

картинг-косачка за гонки с картинг-резачки с гуми от верига  :D




#9269 Епекс на завоите

Posted by Jister on 13.05.2013, 19:29 in Техники и умения за каране на картинг

Пич, ти самият даваш картинка, на която ТРИ точки са отбелязани като ейпекс, и продължаваш да твърдиш, че е само един... 

 

Да не говорим и че ейпексът зависи от следващата конфигурация на трасето...

 

Ако всяка точка е Апекс на практика думичките късен и ранен апекс са излишни, защото късен Апекс спрямо какво?! Спрямо ранния? :)




#9252 Епекс на завоите

Posted by Jister on 12.05.2013, 23:48 in Техники и умения за каране на картинг

apex.gif

 

можеби не съм се изразил правилно - под "апекс на траекторията" имам предвид че апекса през който минава траекторията ти може да е навсякъде по трасето, докато апекса на завоя е само 1 и той е на точно определено място, а в зависимост от това от къде минава траекторията ти спрямо апекса на завоя се казва че траекторията ти е с ранен или късен апекс.

 

Има ли някой който не е съгласен с горната картинка??

Ако има моля дайте ми картинка на която Апексът на завоя се намира на различно място (както споменахте според стила на каране)

 

За мен апексът на завоя е константна точка и е отбелязана на картинката по горе а това дали Иванчо минава или не минава през нея няма значение - тя си остава там :)




#9246 Епекс на завоите

Posted by Jister on 12.05.2013, 11:41 in Техники и умения за каране на картинг

Ейпексът е точката, в която си най-близо до вътрешната част на завоя... Затова е ранен, късен, среден... Ако беше някаква константна точка, нямаше да се казва "траектория с късен ейпекс", а щеше да е "траектория с приближаване до вътрешната част СЛЕД ейпекса"... Не знам кой ви ги е наговорил тези глупости... Ейпексът е различен според пилота, стила му на каране, ситуацията в състезанието - една обиколка може да го вземеш един завой с късен, а друга - примерно ако се защитаваш - с ранен...

 

"Апексът на завоя" няма нищо общо с това от къде минава пилота, той минава през "Апексът на траекторията му" :)

"Апексът на завоя" е точката не в която ти си най-близо до вътрешната част на завоя - а е точката през която ако минеш ще си най-близо до вътрешната част на завоя :) разликата е огромна :)

"Апексът на траекторията ти" от своя страна може да бъде и през тревата или от където сам си решиш, и вникакъв случай не е задължително да бъде най-близо до вътрешната част на завоя, просто е желателно ако искаш да си бърз когато няма други фактори (други състезатели или конфигурация изискваща минаване преди или след апекса на завоя) :)

 

Съответно ако минеш през "Апексът на завоя" който за всеки завой се определя по един и същи начин това означава че състезателната ти траектория която си избрал за дадения завой минава през апекса на завоя.

 

При определни конфигурации "идеалната линия" минава преди или след тази точка поради редица причини (в зависимост от вида на предишния и следващия завой), съответно тогава се казва че за да си бърз - даден завой ТРЯБВА да се взима с късен или ранен апекс тоест апекса на "идеалната линия" минава преди или след "апкеса на завоя" което пак няма нищо общо с това от къде минаваш ти! :) 

 

На практика всеки може да си минава от където си иска и съответно от това се определя "апексът на траекторията му" а това дали твоята траектория и идеалната линия минават през едни и същи места е въпрос на умения и ситуация :)

 

съответно ако ако кажем че караш по идеалната линия, местата през които минаваш по завоите могат да бъдат

 

1. през апекса на завоя

2. преди него

3. след него

 

а ако караш не по идеалната линия местата през които минаваш може да нямат нищо общо с апексите на завоите :)

 

и за да не става объркване - "апексът на траекторията ти" винаги е "апекс на траекторията ти" той не може да е ранен или късен!!!!

Но може да бъде ранен или късен спрямо апекса на завоя!!!




#9140 Епекс на завоите

Posted by Jister on 10.04.2013, 22:17 in Техники и умения за каране на картинг

За мен всеки завой има Апекс който е константа и се намира в средата на завоя на най-вътрешната използваема част от пистата.

 

А траекторията за взимане на даден завой може да бъде каквато си пожелаете - например:

траектория с късен апекс (минава се НЕ през апекса а след него)

траектория с ранен апекс (минава се НЕ през апекса а преди него)

траектория с нормален апекс (минава се през апекса)

 

най-бърза може да бъде всяка една от тези в зависимост от конфигурацията на трасето

 

това с което мога да се съглася е че апекса е най-вътрешната част в средата на завоя !!НО от използваемата част от трасето!! (това значи не в тревата, не в локва дълбока половин метър, не през гумите, а там където може да се мине най-близо до вътрешния край на трасето в средата на завоя)

съответно в дъжд ако част от трасето не може да се използва апекса се измества - Да, но той остава един и същ за всички пилоти а не се променя спрямо стила на каране.

 

Стила на каране променя само траекторията, която минава както казах или през апекса или на определено разстояние след него (късен апекс) или преди него (ранен апекс) или въобще не минава през него (карач неможач)

 

Та ако някой каже моя апекс на моя стил каране е 2 метра след средата на завоя тогава това би означавало че всеки минава през апекса и думичките късен апекс и ранен апекс няма как да съществуват!

 

от друга страна няма как да има ранен или късен апекс, когато нямам константа от която да се ориентираме кое е рано и кое късно!

 

поздрави :)