Jump to content


Photo
- - - - -

Подготвянето на една машина за сезона


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 ico

ico

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 7 posts

Posted 24.02.2013, 22:35

:) :)

Attached Files



#2 ico

ico

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 7 posts

Posted 24.02.2013, 22:51

[img]http:// [img]http://www.picvalley.net/u/2507/31974138111108498781361739047Otej8lN9MEl3UkW2LNU0_m.JPG[/img][/img]

Attached Files



#3 stanco

stanco

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 24 posts
  • Град:София

Posted 29.04.2013, 09:51

ха, това шаси старо Кали Карт ли е? :)



#4 ico

ico

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 7 posts

Posted 09.05.2013, 22:29

не,рамата е руска :)



#5 luboxracing

luboxracing

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 7 posts
  • Град:София

Posted 16.05.2013, 19:08

А двигателя какъв е?



#6 smokara

smokara

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 16.05.2013, 22:10

cz 125



#7 luboxracing

luboxracing

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 7 posts
  • Град:София

Posted 20.05.2013, 19:56

Като гледам е и с обърнат цилиндър, което е много добре..

До къде стигнахте с подготовката?



#8 Jister

Jister

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 16 posts
  • Град:София

Posted 21.05.2013, 18:18

Като гледам е и с обърнат цилиндър, което е много добре..

 

как така обърнат? и защо е добре?


:P


#9 smokara

smokara

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 22.05.2013, 17:54

Машината е готова но двигателя е CZ125 с шибър.Ами обърнат е заради ауспуха и карбуратора когато е напред влиза повече въздух логично сменяш жигльора за повече гориво и получаваш някой друг кон горе :)



#10 Jister

Jister

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 16 posts
  • Град:София

Posted 23.05.2013, 09:46

Ясно, аз винаги съм се чудел дали това е възможно, защото двигателите от мотциклети всичките са с карбуратор отзад което за карт, най малкото е по неудобно :)

 

това обръщане до колко е сложно, смисъл трябват ли някакви специални преработки, за 4 тактов сигурно е много сложно заради валовете, но при 2 тактов как е ?

 

също така на какво казвате шибър?


:P


#11 Jister

Jister

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 16 posts
  • Град:София

Posted 23.05.2013, 10:57

също така на какво казвате шибър?

 

Rotary valve?


:P


#12 smokara

smokara

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 23.05.2013, 21:38

Ами попринцип точно за този модел cz125 516 просто се вади цилиндъра и се обръща,но при други двутактови японски двигатели е доста по трудно.А  cz 125 с шибурно пълнене представлява изцяло променен двигател който има шибърна пластина която се върти посредством коляновия вал.От там засмуква гориво и този шибър се намира отстрани на двигателя заедно с карбуратора.Най добре е да го снимам и да прикача снимка за да се види нагледно :)



#13 Jister

Jister

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 16 posts
  • Град:София

Posted 27.05.2013, 09:30

Rotary Valve (шибър) представлява пластина с определена форма която се върти от коляновия вал и служи за затваряне и отваряне на потока с горивна смес от карбуратора към картера на двигателя. При 2ри такт пластината отваря притока на горивна смес като позволява картера да се напълни, а при 1ви такт затваря за да може горивната смес да отиде максимално ефективно в горивната камера и резонатора. От по ефективното пълнене идва и по голямата мощност. Това важи и за резонатора но той е друга тема.

 

Ето снимки

Този е с външно задвижване с ремък, което най вероятно означава че шибъра е слаган допълнително, но може и да си е така :)

 

$T2eC16RHJF8E9nnC7RTVBQQ2Q)GDV!~~60_3.JP

 

това е шибър отвътре

IMG00412-20110817-1838.jpg

 

а това отвън с вътрешно задвижване  :)

691149d1294692634-grossi-liquid-cooled-e

 

Прави ми впечатление че при картинга шибърното пълнене се използва при по старите двигатели, а при по новите за същата цел ползват reed valve - който не бил чак толкова ефективен, но пък за сметка на това е с доста по проста конструкция и доста по малко движещи се елементи които могат да се счупят или износят.

 

 

valves-a12i2.jpg

reed-valve-engine.jpg


Edited by Jister, 27.05.2013, 09:32.

:P


#14 smokara

smokara

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 27.05.2013, 22:47

А някой има ли представа колко коня е двигателя ми горе долу.Мисля че ЗАВОДСКО е 28.6 коня,но съм чел и изказвания за по 27коня.Моя двигател си е правен в Чехия от някакъв много добър чех и изпълнението му наистина е адски добро в сравнение с друг шибър който съм виждал.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users