Jump to content


Photo
- - - - -

Епекс на завоите


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#1 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 30.11.2009, 16:02

Как определяте къде да е епексът на завоите?

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#2 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 30.11.2009, 16:32

Гуруто на конюнктурата, цените и ценообразуването в УНСС, Славчо Сираков, винаги казваше, че най-верния отговор е "зависи".Posted Image

#3 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 16:57

Наистина всичко зависи от завоя и от следващия завой, но най-често ейпекса е или в средате или малко след нея.
Поне според мен е така.
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#4 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 30.11.2009, 17:22

Зависи къде има локви и къде няма :lol:.Най-често те са от вътрешната страна и тогава се кара по средата близо до тях или по отвънка.

#5 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 18:33

Зависи къде има локви и къде няма :lol:.Най-често те са от вътрешната страна и тогава се кара по средата близо до тях или по отвънка.

:huh: :huh: :huh:
говорим за ейпекс не за траектория
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#6 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 30.11.2009, 18:59

Ти пък... нали и двете стават за ядене.Posted Image

#7 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 30.11.2009, 19:03

Ми то ако има локви, не е проблем епексът да е в локвата...

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#8 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 30.11.2009, 19:14

Мда, макар че резултатът от такава маневра, е следния:

Posted Image

Posted Image

#9 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 30.11.2009, 19:19

Е, този е минал ВЪРХУ епекса :lol:

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#10 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 20:25

Мда, макар че резултатът от такава маневра, е следния:

Posted Image

Posted Image


Ееее, е такова състезание трябва да си направим :P :P
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#11 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 30.11.2009, 20:55

Мда, макар че резултатът от такава маневра, е следния:

Posted Image

Posted Image

Бих казал че тука даже не е в локвата .А само в краината и част.Какво ли ще стане ако мине по близо до шикана :lol:

#12 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 21:09

Ееее, е такова състезание трябва да си направим :P :P

А въздушния филтър? Може би изнесен на два метра над каската! :P
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#13 Goran

Goran

    Plovdiv Racing Team

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 360 posts
  • Град:Пловдив

Posted 30.11.2009, 21:54

Бая гуми са нахвърляли отвъд завоя тези преди него :lol:
Гражданска отговорност от - GBROKERS

#14 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 01.12.2009, 21:27

Според мен епекса на завоя се променя в зависимост от консумираното количеството бира.Така че ......B)
Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#15 Viktor

Viktor

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 30 posts
  • Град:Bulgaria

Posted 01.12.2009, 21:55

Това е геометричен връх на завоя.

#16 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 01.12.2009, 22:03

Не е геометричен, Вики. Аз и ти можем да ползваме различен епекс на един и същи завой, но това не означава, че завоят си мени геометрията :)

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#17 Axel

Axel

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 6 posts
  • Град:Varna, BG

Posted 02.12.2009, 21:06

Не е геометричен, Вики. Аз и ти можем да ползваме различен епекс на един и същи завой, но това не означава, че завоят си мени геометрията :)


Според мен Виктор е прав, апекса е геометричен. А ние къде караме е друг проблем.
Ако не го гледаме така, всяка дискусия относно "твоя и моя апекс" са безпредметни, защото нямаме основа за сранение.
Поздрав

Аксел

#18 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 02.12.2009, 21:18

Епекс е точката или разстоянието, ако не е точка, от вътрешната страна на завоя, където ДАДЕН ПИЛОТ е най-близо до вътрешната част на завоя. Според стила на каране, типа картинг, условията на пистата, използване на защитна или квалификационна траектория и т.н., този епекс може да е на различни места... В смисъл на квалификация може да използвам на даден завой един епекс, а ако карам защитна траектория, епексът да е съвсем друг. На мокро епексът също почти винаги е на различно място спрямо на сухо... Затова се казва примерно "този завой се взима с късен епекс" - именно завоят се ВЗИМА с късен епекс, а не завоят Е с късен епекс... например на една фиба епексът обикновено е КЪСЕН, което значи, че е СЛЕД геометричния връх на самия завой.... Да не говорим, че при един и същи завой, епексът в едната посока е съвсем различен от епексът ако се кара в обратната посока... Примери - бол... :)

поне аз така ги виждам нещата... не си налагам мнението на никой... затова е тази дискусия :)

затова като учиш дадена писта, едно от първите неща е да определеиш къде са епексите на завоите - при конкретните условия - дали е сухо или мокро, с какъв карт си и т.н...

то ако епексите бяха ясни само от геометрията на завоя...

вземи за пример една фиба - като караш в 2-те посоки, епексът е на абсолютно различно място... значи няма как да е геометричен връх, защото завоят не си мени геометрията :)

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#19 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 02.12.2009, 21:24

съгласен съм с краси.
Все пак ейпекса е променлива, а при дъжд даже мисля че няма ейпекс, а просто траектория(външна).
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#20 Axel

Axel

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 6 posts
  • Град:Varna, BG

Posted 02.12.2009, 21:35

Напълно съм съгласен, но много дискусия ще има. Като ние тренираме имам геометричния апекс, и разговора върви така:

Мести апекса 1,2 или колкото трябва метъра напред или назад.


Виж, аз свърших работата за един ред. За мен апекса е геометричен - всеки пилот има различен свой личен. Но пилота кара и съвсем различен завой от геометричния завой.
Поздрав

Аксел




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users