Моето решение беше, че наказание няма, тъй като Мишо вече е първи и може да ползва цялата ширина на пистата, стига да не избутва Веско извън пистата. Дори и да не се беше получило това почукване, изпреварването вече беше факт, особено при идващите 2 десни завоя. Вклиняване в случая няма - такова би било, ако Мишо удари със своята предница карта на Веско. Според мен също това не е типичният случай, когато задният спира в завоя, подпирайки се на изпреварвания, тъй като контактът беше със задната част на изпреварващия карт с предната на изпреварвания. Изпреварващият става преден в момента, когато предницата му се изравни на 2/3 с изпреварвания карт, а конкретната ситуация изпреварващият карт е много напред от тази точка.
Имайте предвид, че по правилник предният може да позлва цялата ширина на пистата, стига да не избутва другия извън нея. В тези случаи задният е длъжен да се съобразява с траекторията на предния или да се възползва от нея както прецени. Ако предният се завърти, изцяло в ръцете на задния е да се възползва от ситуацията, ако успее. В случая това е обикновен спортен инцидент, който не доведе до размяна на позиции, тъй като Мишо вече беше преден.
Ако Веско мисли, че Мишо е щял да се завърти и контактът му е помогнал да остане в траекторията, трябваше да кривне още наляво, и ако Мишо наистина се завърти, той си връща позицията без проблеми.
Контакт като заден срещу преден имаше и между Веско и Илиан и миналата седмица и мисля, че изяснихме въпроса тогава. В позицията от снимката Мишо дори има право да продължи напред, ако реши, стига да остави достатъчно място на пистата за Веско - поне аз бих направил така.
Аналогична ситуация беше в 1-ви завой, когато Вел се опита да изпревари Любо като също влезе малко по-оптимистично, но се завъртя, а той я заобиколи и продължи напред.
Не твърдя, че съм безгрешен, просто изложих мотивите си за решението.
Слушам и вашите мнения по въпроса.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.c...ed/dv-jEZV-t9M" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>