Jump to content


Photo
- - - - -

Имат ли значение килограмите


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 01.12.2009, 15:47

Позволих си да напиша тази тема по простата причина ,че съм с наднормено тегло.Предполагам има и други такива(или които са били такива).Та според мен в картинга килограмите дават стабилност в завоя , но взимат ускорение след него.Аз като сфалих малко кила и подобрих техниката и резултатите се подобирха.Според мен не е само от техниката.Това за ренталките.
За ROTAX предполагам също има ГОЛЯМО значение щом механиците махат всичко излишно до последната гайка.

Очаквам вашите менения :)

#2 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 01.12.2009, 15:51

Има значение, защо иначе мислиш ние въведохме баластите, а Лаута ГП като видяха от нас, измислиха таблицата с коефициентите. Posted Image
Ако се чудиш дали имат значение, виж класирането от 2006 г. в CSKC, малко по-надолу съм и написал кой колко кила тежеше тогава, и карахме без баласти.
Относно Ротакс, те може да премахват всичко излишно, но това не е с цел олекотяване, а с цел контрол на центъра на тежестта. В Ротакс, ако ще да тежиш 50 кг и да ти олекотят карта максимално, ще трябва да наслагаш оловото по карта, защото минималното тегло на карта + пилота е 165 кг, и ако си под тях - изхвърчаш след финала...

#3 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 01.12.2009, 17:34

Никакво предимство не ти дават повече кила - нито в завоите, нито никъде. Може би евентуално на мокро да имат малък положителен ефект...

Повече килограми означават
- по-слабо ускорение на правата, съответно по-ниска скорост
- по-трудно спиране заради по-голямата инерция, съответно по-ранна точка на спиране
- по-голяма центробежна сила в завои и следователно по-ниска скорост, за да не излетиш от завоя
- по-слаба маневреност при атака и защита
- и т.н.....

Правихме експерименти на Красна полщна с 4-ма пилоти с различно тегло и им добавяхме последователно 0, 5, 10, 15, 20 кг. всеки правеше по 10 обиколки, ако не се лъжа с всяка от тежестите. После сравнявахме времената. Оказа се, че 10 кг отгоре = 1 СЕКУНДА по-бавно време...

С уточнението, че този тест е меродавен само за Красна поляна

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#4 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 01.12.2009, 17:44

Да си видял дебел пилот? :D
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#5 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 01.12.2009, 18:01

Правихме експерименти на Красна полщна с 4-ма пилоти с различно тегло и им добавяхме последователно 0, 5, 10, 15, 20 кг. всеки правеше по 10 обиколки, ако не се лъжа с всяка от тежестите. После сравнявахме времената. Оказа се, че 10 кг отгоре = 1 СЕКУНДА по-бавно време...

С уточнението, че този тест е меродавен само за Красна поляна

И на Лаута трябва да си направим такъв

#6 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 01.12.2009, 20:33

Да си видял дебел пилот? :D

Мдаааааааааааааааааа ,и в двата шампионата ги има :lol: :lol: :lol: :lol:
Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#7 FERRARIST

FERRARIST

    Гадно Копиле

  • ОК / ДК
  • 366 posts
  • Град:Стара Загора

Posted 03.12.2009, 20:15

Не се е родил тоя дето да убеди достатъчно силно, че килата са предимство......

#8 BoRkY

BoRkY

    BMW Kart Team Challenge

  • Пилоти
  • PipPipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 04.12.2009, 16:59

При мен -10кг=-1сек B)

#9 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 04.12.2009, 17:02

При мен -10кг=-1сек B)

И при мен така стана!
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#10 mario_montoya

mario_montoya

    Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 369 posts
  • Град:Перник

Posted 04.12.2009, 17:25

И при мен така стана!

при мен са 18 кг и разликата не е фрапираща, когато ми е удобно

#11 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 04.12.2009, 18:17

1кг=0,1 сек при мене

#12 zanardi

zanardi

    Captain

  • ОК / ДК
  • 416 posts
  • Град:Горна Оряховица, Велико Търново, София

Posted 15.12.2009, 19:31

Краси напълно прав за рентире е ясно а по мощната машина да видиш как се изтрелваш ако си с 10 кила по лек след завоя.
BMW 320I - 110kw

#13 JAGUAR

JAGUAR

    Картинг маниак

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 101 posts

Posted 13.01.2010, 17:19

И на Лаута трябва да си направим такъв

Ние във Варна си направихме такъв. Аз и още двама по-леки пилоти бяхме опитните зайчета. Целта беше да се направи коефициент, но в крайна сметка пистата си направи такъв коефициент без да взема резултатите в предвид. На пистата във Варна според мен 10кг. забавят най-много 0.750 на обиколка, може би 0,500 или по-малко, защото както Любо каза преди време, ако днес направиш 20 обиколки с 20кг. тежест и си с 2 секунди по-бавен отколкото без тежест, то след 2-3 седмици разликата може да 1 секунда. В началото човек не е свикнал с по-голямото тегло. Любомир Асенов(фотографа на КлубС1) кара в шампионата на списанието и беше ако не се лъжа 105(или 115) килограма и не беше най-бавния!
Много хора казват, че 10кг. забавят 1 секунда или повече, а всъщност не е така. Но и коефициентите на Варна и Пловдив не са реални - те пак са много малки. Истината според мен е някъде посредата. :)
Best Lap Time Varna Karting Track 200cc-1:03.3xx 270cc-1:02.2xx Rotax-0:52.363
Best Lap Time Lauta Karting Track 270cc-0:50.969(4 Laps)

#14 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 13.01.2010, 17:26

Любо не беше най-бавния, но на фона на всички. А сред всички, имаше баш любители, ако мога така да ги нарека. На фона на първите 10-12 пилота, си беше най-бавния, с малки изключения, когато успяваше да барне доста по-бърз карт, а съперниците му бяха с някоя тотално издухала мара. ;)

#15 JAGUAR

JAGUAR

    Картинг маниак

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 101 posts

Posted 13.01.2010, 19:30

2005 година - Варна
Квалификация с един и същи картинг.
1 Иван Иванов 4 1:09.489 5
12 Борис Барболов 4 1:12.352 12
13 Чавдар Варийски 4 1:12.701 14
14 Любомир Асенов 4 1:12.863 6

Реда им в квалификацията е един след друг. Иван Иванов е бил предполагам около 60 килограма.
Вярно е, че Любомор Асенов е бил последен(14) в квалификацията, но разликата му от първия в квалификацията е по-малка от 3,4 секунди. Предполагам че ти и Чарли по него време сте били толкова "баш любители"/"карачи" колкото и Любомир.

П.П. Не твърдя, че по-тежките имат предимство пред по-леките. В общия случай губят от повечето килограми.
Best Lap Time Varna Karting Track 200cc-1:03.3xx 270cc-1:02.2xx Rotax-0:52.363
Best Lap Time Lauta Karting Track 270cc-0:50.969(4 Laps)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users