Jump to content


Photo
- - - - -

Налягане на гумите на мокро


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 30.11.2009, 15:23

Я кажете според вас дали на мокро е по-добре да се кара с по-меки, или с по-твърди гуми...

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#2 mario_montoya

mario_montoya

    Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 369 posts
  • Град:Перник

Posted 30.11.2009, 15:37

Я кажете според вас дали на мокро е по-добре да се кара с по-меки, или с по-твърди гуми...

Краси, по-важно е гумите да са за мокро :lol:, а дали тряаа са меки или твърди термометъра ще реши

#3 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 30.11.2009, 15:40

Хаха, и това си е вярно :) Ама все пак ренталки с гуми за мокро не знам да има :unsure:

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#4 mario_montoya

mario_montoya

    Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 369 posts
  • Град:Перник

Posted 30.11.2009, 16:02

Хаха, и това си е вярно :) Ама все пак ренталки с гуми за мокро не знам да има :unsure:

Може да са стиснати собствениците на рентите. Иначе как мислиш се развива картинг бизнес в Малайзия примерно. Там вали всеки ден следобяда да речем :D :D :D

#5 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 17:03

Според мен ако се кара със сликове на мокро би трябвало да са с по-високо налягане. Контактната площ така е по-малка и тежеста стои на по-малка площ и така според мен е по малък шанса за аквапланинг и т.н.
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#6 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 30.11.2009, 17:25

Според мен ако се кара със сликове на мокро би трябвало да са с по-високо налягане. Контактната площ така е по-малка и тежеста стои на по-малка п :unsure:лощ и така според мен е по малък шанса за аквапланинг и т.н.

Аз мисля точно обратното :unsure:

#7 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 18:31

еми всеки си има мнение.

Айде някой по-опитен от мен с рипър да каже нещо
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#8 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 30.11.2009, 20:59

еми всеки си има мнение.

Айде някой по-опитен от мен с рипър да каже нещо

И аз така викам.По-хубаво да не се излагаме.В край на сметка или едното или другото е вярно.Нека по-опитния да каже.Аз до колкото знам (ако не се бъркам) гумите за мокро са меки .

#9 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 21:19

И аз така викам.По-хубаво да не се излагаме.В край на сметка или едното или другото е вярно.Нека по-опитния да каже.Аз до колкото знам (ако не се бъркам) гумите за мокро са меки .

Роско, не съм сигорен, но мисля че ти си прав и то от мои практически гледни точки!
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#10 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 30.11.2009, 21:37

Я кажете според вас дали на мокро е по-добре да се кара с по-меки, или с по-твърди гуми...

Така като се замисля/въпреки че ми е трудно :huh: /гумата с по-високо налягане е по добра заради намалената контактна площ с мокрия асвалт.Става дума за ренталки доколкото схващам.

Може да са стиснати собствениците на рентите. Иначе как мислиш се развива картинг бизнес в Малайзия примерно. Там вали всеки ден следобяда да речем :D :D :D

От това което знам за този бизнес в Малайазия,то там няма такива ренталки.Онези понеже са прости и ренталките и почват от 15 магаренца нагоре,поради което си имат мокри гуми.А тук с тези водни помпи няма как да се слочжат мокри гуми,понеже няма да загреят и ефекта ще е равен почти на 0.
Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#11 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 30.11.2009, 21:38

И аз така викам.По-хубаво да не се излагаме.В край на сметка или едното или другото е вярно.Нека по-опитния да каже.Аз до колкото знам (ако не се бъркам) гумите за мокро са меки .

сега вече не съм сигурен че говорим за едно и също нещо. Аз говоря за правилно налягане при сликове а ти при мокри гуми.За мокри гуми на мокра писта съм съгласен че би трябвало да по-меки. Но сликове според мен трябва да са по-напомпени


Така като се замисля/въпреки че ми е трудно :huh: /гумата с по-високо налягане е по добра заради намалената контактна площ с мокрия асвалт.Става дума за ренталки доколкото схващам.

Съгласен
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#12 Riper

Riper

    Алпинист

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 267 posts

Posted 30.11.2009, 21:40

сега вече не съм сигурен че говорим за едно и също нещо. Аз говоря за правилно налягане при сликове а ти при мокри гуми.За мокри гуми на мокра писта съм съгласен че би трябвало да по-меки. Но сликове според мен трябва да са по-напомпени

Е тука вече се разминаваме.Съгласен съм.

#13 gitbul

gitbul

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 146 posts

Posted 01.12.2009, 06:32

Дано се разбрахте, Nightblade и Riper. :lol:

На теория, ако имате мокри гуми и пистата е мокра, налягането им тряба да е не по-ниско от това на сликовете, които използвате за същото трасе. В случай, че не генерират достатъчно сцепление, може да повишите налягането, но не и да го понижавате. Причината е контактната площ - при високо налягане се постига по-бързо генериране на температура (съответно сцепление), а и риска от аквапланинг намалява.

При изсъхваща писта обаче, мокрите гуми следва да се карат с все по-ниско налягане (заради интензивно износване на протектора при по-голямото сцепление) или направо да се премине на сликове.

Колкото до налягането на сликовете, когато се карат като мокри гуми :blink: :blink: :blink: :blink: - това си е черна магия, но като че ли по-твърдите би трябвало да имат предимство, заради по-бързота загряване на контактната площ. За ренталски гуми, обаче това е повече хазарт, отколокото правила. B)
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Posted Image

#14 Viktor

Viktor

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 30 posts
  • Град:Bulgaria

Posted 01.12.2009, 22:14

При състезателните картове например е важна оптималната работна температура на гумите т.е перфектната температура в която не прегряват , но пък и не са студени

#15 Axel

Axel

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 6 posts
  • Град:Varna, BG

Posted 02.12.2009, 21:26

Според мен ренталските гуми няма да се топлят на дъжд колко и да ги помпиш. Това, което целиш е, да не се получава аквапланинг. След като не можем да ги нарежим, трябва да имаш таково налягане да може да се избута водата пред гумата дотолкова, че да има допир между гумата и асфалта. Т.е. колкото повече вода толкова по-високо налягане.

Attached File  28092008459.jpg   58.48K   25 downloads

Това е ренталска гума на ICA карана на сухо. Налягането беше високо за да може гумата да се "топли".
Нямам снимка на ренталка, но както виждате причините за по-високо налягане са различни.

Първо увеличаваш налягането заради аквапланинг и после още повече за да се топли гумата ако може
Поздрав

Аксел

#16 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 03.12.2009, 18:44

Според мен ренталските гуми няма да се топлят на дъжд колко и да ги помпиш. Това, което целиш е, да не се получава аквапланинг. След като не можем да ги нарежим, трябва да имаш таково налягане да може да се избута водата пред гумата дотолкова, че да има допир между гумата и асфалта. Т.е. колкото повече вода толкова по-високо налягане.

Attached File  28092008459.jpg   58.48K   25 downloads

Това е ренталска гума на ICA карана на сухо. Налягането беше високо за да може гумата да се "топли".
Нямам снимка на ренталка, но както виждате причините за по-високо налягане са различни.

Първо увеличаваш налягането заради аквапланинг и после още повече за да се топли гумата ако може

Хм, има голяма логика!
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#17 FERRARIST

FERRARIST

    Гадно Копиле

  • ОК / ДК
  • 366 posts
  • Град:Стара Загора

Posted 03.12.2009, 20:17

Категорично с ренталските гуми, на мокро е по добре да са ти колкото се може по меки гумите.......
мога да сложа дебел и мазен бас или облог за това......

#18 Axel

Axel

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 6 posts
  • Град:Varna, BG

Posted 03.12.2009, 20:26

Категорично с ренталските гуми, на мокро е по добре да са ти колкото се може по меки гумите.......
мога да сложа дебел и мазен бас или облог за това......


Колко мокро? Може да работи докато няма локви или пистата не е наводнена.
И сигурно зависи и от асфалта. Пловдив и Варна на сухо е като Кюстендил и Хасково на мокро - поне в петък преди състезанието.
Поздрав

Аксел

#19 FERRARIST

FERRARIST

    Гадно Копиле

  • ОК / ДК
  • 366 posts
  • Град:Стара Загора

Posted 03.12.2009, 20:55

Нормално мокро, дори и локви да няма, пак е по добре......

#20 gitbul

gitbul

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 146 posts

Posted 04.12.2009, 09:42

Категорично с ренталските гуми, на мокро е по добре да са ти колкото се може по меки гумите.......
мога да сложа дебел и мазен бас или облог за това......


Съгласен. ;)

Какво и кога?
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Posted Image




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users