Jump to content


Photo
- - - - -

Промените по правилника


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 19.03.2010, 17:12

1. По изключение, нови състезатели имат право да не използват екипировка в рамките на първите си 2 участия, но това не ги освобождава от изискването, свързано с носенето на каска, ръкавици и облекло, покриващо цялото тяло.

2. Баластите - по-безопасни и с ограничения
- не трябва да изпадат от карта
- не трябва да са опасни, добре да са опаковани
- не трябва да се разполагат на места в карта, които да водят до щети по него
Чарли, като Техническо лице в ОК ще следи за това, той е вещ по тази част, към който ще се обръщате

3. Точките:
Точкуването в състезанията се прави по следния начин:
30-27-25-23-22-21-20...3-2-1
За всеки победител в квалификацията на всяко състезание ще има допълнителна 1 точка бонус.

4. Изискват се минимум 2 участия през сезона на двама от състезателите в даден отбор, за да бъде валиден и зачетен отборния им актив през сезона в Шампионата. Състезатели-фантоми, с цел да може така да се регистрира отбор повече няма да има по този начин.

5.
При неспазване на Спортния кодекс и Правилника, ДК има право да налага следните наказания:
а) Забрана за стартиране в определен брой състезания.
б) Дисквалификация.
в) Отнемане на 5 позиции в класирането на цялото състезание. Тези наказания се налагат от ОК след решение на ДК само след финала на състезанието.
г) Отнемане на 1 или 3 точки от актива на състезателя според важността на извършеното от него нарушение. Тези наказания се налагат от ОК след решение на ДК само след финала на състезанието.
д) Стартиране последен на стартовата решетка в съответния манш (наказанието влиза в сила в първия следващ манш на гонката, в който участва наказания състезател).
е) Наказание спри/потегли (изтърпяването на наказанието се извършва при Главния маршал максимум в следващите 2 обиколки след обявяването на наказанието и представлява напълно спиране и моментално потегляне след това). При наложено такова наказание, състезателят не може да бъде допълнително наказван за същото нарушение след финала на състезанието.
ж) При показан черно-бял флаг на състезател за извършено от него нарушение, и при уважена контестация след финала на състезанието за същото нарушение, предупреденият състезател може да получи допълнително наказание, наложено от ОК след решение на ДК.
Промените и новите неща тук са по точки в), г), е) и ж).
* Няма официално разделение при какви ситуации да се налагат съответните наказания, но и сами се досещате по-тежките при какви случаи ще ги налагаме и съответно по-леките.

6. Допълнение при контестациите:
В случай, че ДК обяви даден инцидент за спортен такъв, парите не се връщат на подалия контестация. За спортен инцидент се счита този инцидент, при който няма ясно изразена вина на въвлечените в него състезатели.

7.
Наказанията, налагани от Главния маршал са с натрупване, т.е. при развяване на черно-белия флаг и налагане на спри/потегли наказание на един и същи състезател в рамките на цялото състезание, при следващото нарушение от негова страна, той бива дисквалифициран. Няма изискване Главния маршал стриктно да следва поредността на показване на черно-белия флаг и налагането на спри/потегли наказание. Според важността на нарушението, Главният маршал има свободата да наложи директно спри/потегли наказание, прескачайки предупреждаването с черно-бял флаг.
* Ако се чудите защо - ами за да не си мислите, че имате право на една "безплатна" глиганщина, която ще ви струва само черно-бял флаг без последици (поне до финала на състезанието, ама само ако пострадалия подаде контестация или има свидетел от ОК/ДК).

8. Отнемането на точки и на позиции пак си е с натрупване, т.е. всяко нарушение се санкционира самО за себе със съответните точки или позиции. Малката промяна е, че при натрупване на повече от две наказания от вида 5 позиции/3 точки, състезателя се дисквалифицира.

9. Всеки състезател е задължен да спре поне веднъж за спри/потегли, в един от двата манша на състезанието, когато той прецени. Няма право да го прави само в първите и последните обиколки на маншовете (освен ако не е наказан от гл. маршал със спри/потегли 1 или 2 обиколки преди финала; наказанието, наложено от гл. маршал НЕ ОСВОБОЖДАВА от задължението за редовно спри/потегли). Както и за всичко друго, тъй като ситуациите са много видове, за да специфицираме за кое какво наказание ще има, и за тази ситуация няма точно фиксирано наказание, което да сме описали в правилника, но вие си знайте, че този гяволък ще струва една дисквалификация.

10. Минималното тегло за 2010 е 80 кг.

И още няколко неща имаме да споделим тези дни, но за състезанията е това.


#2 gitbul

gitbul

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 146 posts

Posted 22.03.2010, 09:49

1. ......
9. Всеки състезател е задължен да спре поне веднъж за спри/потегли, в един от двата манша на състезанието, когато той прецени. Няма право да го прави само в първите и последните обиколки на маншовете (освен ако не е наказан от гл. маршал със спри/потегли 1 или 2 обиколки преди финала; ....


Боби, какво означава първата от болднатите по-горе разпоредби?!? Колко на брой обиколки от старта и колко до финала влизат в понятието "първи и последни"?

Вторият болднат текст предполага някакво тълкуване кои обиколки са "последни", но ...

Не искам да се меся в работата на ОК, но ще си позволя да напиша как прилагахме подобно правило в зимния шампионат - никой няма право да спира в първата и последната обиколка. Като под "първа" се има предвид формиращата обиколка, а последната е тази, след която ще бъде развят карирания флаг.
По този начин всеки можеше да направи стоп-старт в края на първата обиколка след летящия старт (тъй като зоната за тази маневра бе преди старт-финалната права), а другата възможност бе да спре най-късно в края на предпоследната обиколка.

Естествено, че не се заяждам. Да не се обидите сега! B)
Просто малко повече яснота кои обиколки са последни и кои са първи, за да е ясно на всички. ;)
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Posted Image

#3 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 22.03.2010, 10:32

1. Знаете, че нови пилоти не ги задължавахме при първия си старт да имат комбинезон. Вдигаме гратисния период на 2 старта, но това не премахва изискването пилотите да карат с дълги ръкави, спортни обувки, каска и ръкавици. Това, че им разрешаваме да карат без екип, означава че може да карат с анцуг например, но не и по къси панталони и джапанки, да речем. Да разяснявам ли още? :)

9. По тази точка - спиране в първата обиколка на всеки манш и съответно спиране в последната на всеки манш НЕ МОЖЕ!
Какво значи това? На всяка писта, зоната, на която ще се правят спиранията, ще е ПРЕДИ старт-финалната линия. Което автоматично означава, че в края на първата обиколка, след която е даден летящия старт, не можете да спрете. Едно-единствено изключение ще има - това ще е Благоевград в обратна посока, защото там зоната за спиране така ще е разположена, че като спирате в края на първата обиколка, вече ще сте влезли във 2-та и спирането ще е разрешено. Съответно, правете си сметка за последната обиколка. В момента, в който видите на правата гл. маршал да показва 1 оставащa обиколкa - това ви е шанса да спрете, веднага и на момента. Не спрете ли дотогава, на следващия тур, когато се развява карирания флаг, бокса вече ще е затворен. Със сигурност ще ползваме хора или обозначения (конуси, например), за да отваряме и затваряма бокса за спиранията. И пак, в Благоевград ще има изключение в обратна посока, като момента в който се покаже, че остава 1 обиколка, ще може да се спира в последната обиколка, тъй като спирането ще е в самото й началото, тъй като зоната за спиране, както вече казах, ще е след старт-финалната линия.

И за да стане още по-ясно, ето ти точка 10.1) от правилника, която вече от няколко години е непроменена:
Състезанието тече от подаване на стартовия сигнал до развяване на карирания флаг, за определения брой обиколки през двата манша на дадената писта. Към състезанието се включват и загряващата обиколка и тази за прибиране, като те нямат пряко влияние върху резултата и изпреварването в тях е забранено.

Така че първата обиколка е тази, която започва след подаване на стартовия сигнал, а последната е тази, в края на която се показва карирания флаг. Макар загряващата и прибиращата да са част от състезанието, те не влияят на резултата, затова и не се считат за първа и последна такава.

Още нещо неясно? ;)

#4 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 22.03.2010, 11:27

Забравих само да допълня за спри/потегли правилото - преди всеки старт ще има разяснения на брифинга, за да не се окаже, че всеки път има неразбрали. Според специфката на пистата и местата за спиране, ще уточняваме точно как, кога и къде може да се спира.

#5 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 22.03.2010, 11:57

Относно въпроса с болднатия текст. Да предположим, че пилотът Щърбо Гърбев е оставил спирането си за предпоследната обиколка на 2 манш. Обаче точно тогава получава наказание стоп/старт от главния маршал... Значи трябва да направи 2 спирания - едното по правилник в предпоследната, а другото по наказание. Тогава по изключение може да използва последната обиколка, за да направи спирането си от наказанието, но трябва да има предвид, че ако спирането е СЛЕД старт-финалната линия, влизането в последната обиколка е последният му шанс да спре, защото при следващото й пресичане ще види карирания флаг, а стрщу името му ще стой едно спиране по-малко, за което ще получи дисквалификация...

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#6 gitbul

gitbul

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 146 posts

Posted 22.03.2010, 14:06

Боби, по първа точка не съм имал неясноти. Попадането й в цитата е случайно, а и няма текст...

Въпросът ми бе за това да се уточни какво имаш предвид като си написал "първите и последните обиколки на маншовете"???

Нали разбираш, че тук става дума за множествено число, което предполага повече от една последна и повече от една първа обиколки... :huh:

Та, за това питах, но вече разбрах, че става дума за първата и последната обиколка на всеки манш. ;)
Благодаря!

Краси, а какво става, когато Щърбо Гърбев не е спирал все още, милия, но бъде наказан от маршала в последната обиколка на някой от маншовете?
Колкото и желание да има, просто няма как да спреш два пъти наведнъж...

Какво правим тогава? ;)
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Posted Image

#7 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 22.03.2010, 14:18

Боби, по първа точка не съм имал неясноти. Попадането й в цитата е случайно, а и няма текст...

Въпросът ми бе за това да се уточни какво имаш предвид като си написал "първите и последните обиколки на маншовете"???

Нали разбираш, че тук става дума за множествено число, което предполага повече от една последна и повече от една първа обиколки... :huh:

Та, за това питах, но вече разбрах, че става дума за първата и последната обиколка на всеки манш. ;)
Благодаря!

Краси, а какво става, когато Щърбо Гърбев не е спирал все още, милия, но бъде наказан от маршала в последната обиколка на някой от маншовете?
Колкото и желание да има, просто няма как да спреш два пъти наведнъж...

Какво правим тогава? ;)


2-та манша имат общо 2 първи и 2 последни обиколки... Оттам и мн.ю. в цитата. Спирането за стандартната маневра стоп/старт е забранена в първа или последна обиколка на който и да е манш.

Ако в последната обиколка Чърбо Гърбев не е спирал - независимо дали има, или няма наказание, това означава, че не е направил редовната маневра стоп/старт - което води до дисквалификация, ако това е 2 манш... А ако е в 1-ви манш, главният маршал няма как да даде такова наказание в последната обиколка - в предпоследната може, но не и в последната. С други думи, ако направиш някаква цигания в последната обиколка на някой манш, главният маршал няма как да ти наложи стоп/старт, но може да ти покаже черно-бял флаг и ДК да разгледа случая след състезанието. Другият вариант е да получиш направо черен флаг, разбира се...

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#8 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 22.03.2010, 14:22

Ако е в края на първия манш, проблема е решим - редовния му стоп ще е втория манш, наказанието също, тъй като има 2 обиколки "срок" да спре. Но ако е в края на втория, проблема си остава негов. Така или иначе до последната обиколка трябва да е спрял вече, а ако бъде наказан последната обиколка, в края й преди карирания флаг ще трябва да спре за изтърпяване наказанието (малко ще става като историята Шуми на Силвърстоун '98, само че ще предотвратим това, слагайки местата за спиране ПРЕДИ старт-финалната линия; за изключението Благовград ще мислим допълнително).

#9 zanardi

zanardi

    Captain

  • ОК / ДК
  • 416 posts
  • Град:Горна Оряховица, Велико Търново, София

Posted 22.03.2010, 19:05

та това всеки да си знае идеята от сорта на ще опитам в последния завой и да прави гъргара със всички и да прецака състезанието на някой направо си мисля че гл. маршла ще му бодне черния така че това имат предвид Краси и Боби културно изяснено
BMW 320I - 110kw

#10 mondini

mondini

    Напреднал

  • Пилоти
  • PipPipPip
  • 51 posts
  • Град:София

Posted 23.03.2010, 09:12

Един тъп въпрос,чел съм правилника ,но може и да съм пропуснал точно това,та КОЛКО ВРЕМЕ Е СТОП И ТРЪГВАНЕ,като Формула1 10сек. или просто спираш и тръгваш? :unsure:

#11 gitbul

gitbul

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 146 posts

Posted 23.03.2010, 09:32

Просто спираш и тръгваш. :)
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Posted Image

#12 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 23.03.2010, 15:01

Спираш, но да си в пълен покой, а не намаляш почти до спиране!
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#13 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 23.03.2010, 21:59

Маневрата ще се извършва на специално за целта място, на което ще има маршал. Кога картът е напълно спрял и може да потегли, ще прецени маршалът, който ще сигнализира възможност за старт чрез зелен флаг.

Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users