Jump to content


Jister

Member Since 05.08.2011
Offline Last Active 19.09.2015, 14:49
-----

Posts I've Made

In Topic: Верига

19.06.2013, 19:06

тук можеш да си избереш модел - http://schuurmanbv.c...gearing/chains/

 

а тук можеш да видиш цените - http://file.bg/c237460mengf

 

ето и цялата тема - http://forum.auto-ka...алог-2013-2014/

 

Поздрави


In Topic: Подготвянето на една машина за сезона

27.05.2013, 09:30

Rotary Valve (шибър) представлява пластина с определена форма която се върти от коляновия вал и служи за затваряне и отваряне на потока с горивна смес от карбуратора към картера на двигателя. При 2ри такт пластината отваря притока на горивна смес като позволява картера да се напълни, а при 1ви такт затваря за да може горивната смес да отиде максимално ефективно в горивната камера и резонатора. От по ефективното пълнене идва и по голямата мощност. Това важи и за резонатора но той е друга тема.

 

Ето снимки

Този е с външно задвижване с ремък, което най вероятно означава че шибъра е слаган допълнително, но може и да си е така :)

 

$T2eC16RHJF8E9nnC7RTVBQQ2Q)GDV!~~60_3.JP

 

това е шибър отвътре

IMG00412-20110817-1838.jpg

 

а това отвън с вътрешно задвижване  :)

691149d1294692634-grossi-liquid-cooled-e

 

Прави ми впечатление че при картинга шибърното пълнене се използва при по старите двигатели, а при по новите за същата цел ползват reed valve - който не бил чак толкова ефективен, но пък за сметка на това е с доста по проста конструкция и доста по малко движещи се елементи които могат да се счупят или износят.

 

 

valves-a12i2.jpg

reed-valve-engine.jpg


In Topic: Подготвянето на една машина за сезона

23.05.2013, 10:57

също така на какво казвате шибър?

 

Rotary valve?


In Topic: Подготвянето на една машина за сезона

23.05.2013, 09:46

Ясно, аз винаги съм се чудел дали това е възможно, защото двигателите от мотциклети всичките са с карбуратор отзад което за карт, най малкото е по неудобно :)

 

това обръщане до колко е сложно, смисъл трябват ли някакви специални преработки, за 4 тактов сигурно е много сложно заради валовете, но при 2 тактов как е ?

 

също така на какво казвате шибър?


In Topic: Възстановяване на рамка и след това

21.05.2013, 18:34

За търкането, най-добре я мини на пясъко струйка и после прахово... а щом възнамеряваш и за състезателни цели да я използваш, 1-во с шуменската рама трудно ще се пребориш и 2-ро с 4тактов двигател нямаш почти никакъв шанс...

 

Това със двигател от скутер май не е никак добра идея. Виждал съм интересни комбинации с 4 тактови двигатели от кросови мотори 250cc от някой CRF например би трябвало да върви доста добре, другия вариант е 2 тактов ротакс 125 от някоя стара пистова априлия, но от опит знам, че тези интересни занимания в крайна сметка идват горе долу на цената на един готов карт втора ръка който ще върви повече и ми се струва малко загубена кауза ако искаш да караш.

Ако карането обаче е на заден план, а хобито е кефа от самото майсторене тогава вече е друга бира :)