Jump to content


Axel

Member Since 02.12.2009
Offline Last Active 07.12.2009, 11:40
-----

Posts I've Made

In Topic: Епекс на завоите

04.12.2009, 12:03

:rolleyes:
ОК, много добре обясняваш, какво разбираш под епекс. Да го оставим така.

Apex на английски:
['eipeks] 1. връх, връхна точка (и прен.)
2. геом. връх

Хубав опит за обяснение, но този пилот, треньор или друг човек, който го обяснява така не е бил математик.

Освен това твоето обяснение на "траектория в завоя" трудно словесно или математически се сравнява с друга. Трябва да имаш константни величини. Затова Apex-а си е на завоя, в наш смисъл, не на траекторията.

Но няма лошо и лек ден.
:rolleyes:

А, всяка геометрична крива си има Apex, даже и траекторията - нали и тя е крива.

In Topic: Епекс на завоите

04.12.2009, 09:03

Как определяте къде да е епексът на завоите?


Явно говорим за две различни работи. Има геометричен апекс (или епекс ако харесвате английския). Това е точката на една крива, където радиуса и е най-малък. Такава точка има на пистата от вътрешната страна. Може да има и няколко такива точки.

Разбира се траекторията на карта, която също е крива има такава точка. Рядко тези две точки съвпадат.
Реалния апекс на състезателната крива се намира в началото на завоя - по-рязко завиваме със цел спиране и "изправяне" на завоя. След това радиуса се увеличава. Карта е толкова по-бърз колкото по-рано мога да ускорявам - това изисква апекса на моята траектория да е по-рано в завоя. Аз въобще мога да не се допирам до геометричния апекс на завоя.

Но за да мога да опиша моето завиваме, използвам за ориентир геометричния апекс на завоя.
Примери:
Първия завой Лаута - траекторията минава през геометричния апекс
S-ките на Лаута - траекторията "изпреварва" геометричния завой със цел добро излизане от третия завой и обикаляне на дупката :-)

In Topic: Налягане на гумите на мокро

03.12.2009, 20:26

Категорично с ренталските гуми, на мокро е по добре да са ти колкото се може по меки гумите.......
мога да сложа дебел и мазен бас или облог за това......


Колко мокро? Може да работи докато няма локви или пистата не е наводнена.
И сигурно зависи и от асфалта. Пловдив и Варна на сухо е като Кюстендил и Хасково на мокро - поне в петък преди състезанието.

In Topic: Епекс на завоите

02.12.2009, 21:35

Напълно съм съгласен, но много дискусия ще има. Като ние тренираме имам геометричния апекс, и разговора върви така:

Мести апекса 1,2 или колкото трябва метъра напред или назад.


Виж, аз свърших работата за един ред. За мен апекса е геометричен - всеки пилот има различен свой личен. Но пилота кара и съвсем различен завой от геометричния завой.

In Topic: Налягане на гумите на мокро

02.12.2009, 21:26

Според мен ренталските гуми няма да се топлят на дъжд колко и да ги помпиш. Това, което целиш е, да не се получава аквапланинг. След като не можем да ги нарежим, трябва да имаш таково налягане да може да се избута водата пред гумата дотолкова, че да има допир между гумата и асфалта. Т.е. колкото повече вода толкова по-високо налягане.

Attached File  28092008459.jpg   58.48K   25 downloads

Това е ренталска гума на ICA карана на сухо. Налягането беше високо за да може гумата да се "топли".
Нямам снимка на ренталка, но както виждате причините за по-високо налягане са различни.

Първо увеличаваш налягането заради аквапланинг и после още повече за да се топли гумата ако може