Jump to content


Photo
- - - - -

Задвижване:двигател-задна ос - помощ и информация


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Pitar PAN

Pitar PAN

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 4 posts
  • Град:Gabrovo

Posted 16.10.2011, 22:28

Здравейте!
От близо 1година имам двигател за картинг, а от седмица имам и рама.Напълно оборудвана, ама не-точно:тя е била със двигател със скорости, а моят е без такива[sup](ако разбера как се вмъква снимка ще кача и на двете,двигтеля+ранмата.Имам възможност и ще си направя захващането на двигателя към рамата(не знам как се казва междинната плоча двигател-рама.

1.Интересува ме какви са предавателните отношения м/у двигатеоля и задната ос?
2.Каква верига се използва при подобни задвижвания - параметри, доставчици, марки...?
3.Възможно ли е пригаждането и използването на центробежен съединител от скутер?Имам чертежи на такъв от хомологация на професионален двигател за картинг.
4.Също се интересувам от къде може да се закупи оригинално запалване?

Ето ималко инфо за двг-то:двутактов, 110куб/см без много настройки даде мах:10650об/мин - да знам,не са много, но с това разполагам.
Рамата разполага със монтирана помпа към задната ос и мини резервоар за ограничена работа на място със отвеждане на излишното гориво.
Имам и още много др.въпроси, но за сега толкова.
Благодаря на всички които ще пишат по темата и които ще ми помогнат.

#2 Pitar PAN

Pitar PAN

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 4 posts
  • Град:Gabrovo

Posted 19.10.2011, 21:23

Здравейте.
Та на въпроса:от чужди сайтове разбрах, че веригата е със номер(примерно 420 или 428 като тази също си има стъпка де) или със стъпка 219. Ако е така нека някой който е запоснат да потвърди ли да отрче това и да даде някаква яснота по въпроса за вида на веригата. Другото - за малкото верижно колело - колко зъба да бъде.Ако някой има излишно, нека да го преброи, или направо да го продаде.
А голямото колко зъба да е??
И моля ви пишете, защото за сега се очертава "МОНОЛОГ".
Б Л А Г О Д А Р Я.

#3 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 20.10.2011, 21:39

Значи аз лично нищо не разбрах, какъв е този двигател! А относно предавките (предна задна)пиньоните, за всяка писта има и различни настройки!
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#4 Pitar PAN

Pitar PAN

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 4 posts
  • Град:Gabrovo

Posted 21.10.2011, 22:45

Значи аз лично нищо не разбрах, какъв е този двигател! А относно предавките (предна задна)пиньоните, за всяка писта има и различни настройки!


Здравей. Радвам се, че все някой писа.
Двигателят е разработван навремето за картинг(преди доста време - 10години)със колянов вал от МЗ и бутало от ЧЗ(или обратното).Тежи 16,500кг-17кг. така както го видаш.Направени са не-много бройки - може би 200бр.Даже са ходили със него на някакви състезания на писта в чужбина.Моят е чисто нов - не беше пален.Със два сегмента е, ако има значение де.
Примерен линк
Примерен линк
Примерен линк
Примерен линк
За запалване ползвам магнет - катек, и заради това искам
да го сменя със по-малко и по истинско, но всичките на които попадам са със магнити от външната страна на бобините.А при картингите магнитите са отвътре и външна бобина.
Там където е ПВЦ шайбата трябва да е малкото верижно колело - ползвах шаибата за манивела със въже.
Ето снимки и на рамката:
Примерен линк
Примерен линк
Тук имам заден венец, но той е бил за двигател със скорости, и заради това смятам че няма да е подходящ.
Примерен линк
И на мен ми е ясно че за различни конфигураций на трасетата се изисква различно предавателно отношение, но на мен ми трябва някакво със което да стартирам за начало, и после ще разбера в каква посока да се развивам.
Благодаря на всеки писал.

#5 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 23.10.2011, 16:36

Съжелявам приятел, но тук аз лично не мога да ти помогна!!!
Има тука двама които със сигурност знаят нещо и те са Чарли и Вектрата, пиши им на тях!
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#6 Pitar PAN

Pitar PAN

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 4 posts
  • Град:Gabrovo

Posted 01.11.2011, 23:26

Съжелявам приятел, но тук аз лично не мога да ти помогна!!!
Има тука двама които със сигурност знаят нещо и те са Чарли и Вектрата, пиши им на тях!


Ето отново питам за задвижването и за веригата:
1-веригата със размер 3/8х7/32 ли е???(който кара,той най-вероятно е купувал и знае как ги е поръчвал като номер или като размер;какво пише на кутията - дето се вика)???
2-колко зъба е малкото верижно колело - 9;10 или 11 и колко зъба е голямото верижно колело 80;85 или 90???
ако ми кажете колко са зъбите мога да си направя сметка за предавателното отношение : двигател-задна ос.
Ако случайно това го прочетат Чарли или Вектрата - моля драснете два реда.Пишат че сте знаещи.Б Л А Г О Д А Р Я

#7 Vectra 1.4+

Vectra 1.4+

    Напреднал

  • ОК / ДК
  • 98 posts

Posted 16.11.2011, 14:02

Първо за веригата - зависи от зъбното колело което ще използваш. Взимаш един шублер и премерваш разтоянието между зъбите на избраното колело. С така измереното разстояние отиваш в магазина който продава вериги, казваш им го и си решаваш проблема.

За двигателя - първо от снимките не виждам как ще направиш предаването - със скоростна кутия?, със съединител? или директно.
За броя зъби - това зависи от две неща. Първо на кави обороти ще се върти тоз двигател? Второ каква максимална скорост искаш (торитично ако имаш мощност) да вдигнеш. Като не пропускаш отговора не предишния въпрос, можеш лесно да сметнеш предавателното число или броя зъби на едното и другото колело.
Пример: ако мотора се върти с 10 000 оборота/мин. и сложиш 80 зъба на оста и 10 зъба на двигателя ще получиш 1250 оборота в мин. на задната ос/гумите. Ако си със скоростна кутия ти трябват и предавателните числа на всяка скорост.
В крайна сметка това зависи и от параметрите на мотора - колко коня е? в кой оборотен диапазон имаш въртящ момент? и ако си без скорости на коя писта ще го караш?

А от снимките ако това му е аспуха на този двутактов двигател не вярвам че може да стане за каране.

#8 zanardi

zanardi

    Captain

  • ОК / ДК
  • 416 posts
  • Град:Горна Оряховица, Велико Търново, София

Posted 02.12.2011, 19:05

Ами с този двигател някак си ми се вижда че няма да направиш нищо, така аз о т опит ще ти кажа имах машина с двигател двутактов-115 кк и четиритактов 200кк, съответно 18 коня и 7 коня. та за двутактовия беше с директно зацепване, от вал адиректно се закача пиньона които беше 9 зъба, а задните варираха от 93 до 98 зъба като веригата беше 219. Този двигател се режеше до 15 000 оборота. Четиритактовия беше със сух центробежен съединител, и на него се закачаше пиньона който беше 11 зъба може да се менкат 10, 12 , задният беше 36 май, с верига 428. Долу горе шасито ти е перфектно за четиритактов мотор с верига 428. Разликата е че при двутактовия задвижването беше отвън , а при другия беше отвътре както е при тебе.

Всички неща веригизъбни колела може да с енамерят по нета, а зъбните колела могат да с еправят и на стругар, има и стойки между мотора и шасито, тях също могат да се направят на стругар или да се поръчат.

И ще ти кажа че най добрият вариант е четиритактов мотор с верига 428, яка верига не се износва, мотора е железен наливаш безнин само без масло няма постоянно да правиш ремонти. Ако искаш яко скорост с двутактов мотор гумите заминават бързо ,постоянно ремонти на мотора, веригата отива по бързо(високи обороти), и прочие.
BMW 320I - 110kw




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users