Jump to content


Photo
- - - - -

Завиване на мокро


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#21 JAGUAR

JAGUAR

    Картинг маниак

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 101 posts

Posted 11.12.2009, 17:39

Как се кара на мокро зависи от картинга и колко точно е мокра пистата - влажна, мокра, наводнена и т.н.

Големи, широки, бързи, 90 градосови завои ги взимам с пълна газ с пързаляне и леки корекции с волана.

Когато картинга завива много трудно в сравнение с останалите картинги, се помага със спирачката и/или с подаване на газта, но всичко зависи от картинга и състоянието на завоя.

Ако се сложат гуми за мокро на ренталките, вече няма да е толкова забавно карането на дъжд. :huh:
Best Lap Time Varna Karting Track 200cc-1:03.3xx 270cc-1:02.2xx Rotax-0:52.363
Best Lap Time Lauta Karting Track 270cc-0:50.969(4 Laps)

#22 Goran

Goran

    Plovdiv Racing Team

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 360 posts
  • Град:Пловдив

Posted 11.12.2009, 17:52

Ако се сложат гуми за мокро на ренталките, вече няма да е толкова забавно карането на дъжд. :huh:

Няма страшно, няма такава опция.
Гражданска отговорност от - GBROKERS

#23 JAGUAR

JAGUAR

    Картинг маниак

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 101 posts

Posted 11.12.2009, 20:58

Няма страшно, няма такава опция.

То че има такава възможност има, друг е въпроса кой или коя писта би го направила. Аз имах щастието да карам ренталка на една писта с гуми за мокро :D :D :D на сухо! Голям кеф беше, но заминават бързо гумите.
Best Lap Time Varna Karting Track 200cc-1:03.3xx 270cc-1:02.2xx Rotax-0:52.363
Best Lap Time Lauta Karting Track 270cc-0:50.969(4 Laps)

#24 Nightblade

Nightblade

    TNT-Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 156 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 12.12.2009, 19:58

на въпроса "Как се завива на мокро на Лаута ?" мога да отговоря по следния начин: С 9-ката :lol: :lol:
Generosity-make a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

If violence isn't solving your problems, you're just not using enough of it.

#25 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 12.12.2009, 20:12

на въпроса "Как се завива на мокро на Лаута ?" мога да отговоря по следния начин: С 9-ката :lol: :lol:

Хихихиииии много си праФ :D Имах шанса да е карам,но след това за компенсация се падн :( а 7та
Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#26 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 12.12.2009, 20:40

на въпроса "Как се завива на мокро на Лаута ?" мога да отговоря по следния начин: С 9-ката :lol: :lol:

Аз на този въпрос ще отговоря така: Малко теория с Любо преди старта и си готов! :)
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#27 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 12.12.2009, 20:45

Аз на този въпрос ще отговоря така: Малко теория с Любо преди старта и си готов! :)

-_- -_- -_- Другата Събота ще те почерпя :D
Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#28 Kose Bose

Kose Bose

    www.kosebose.com

  • ОК / ДК
  • 960 posts
  • Град:Plovdiv

Posted 12.12.2009, 20:52

-_- -_- -_- Другата Събота ще те почерпя :D

Аха, в София на събирането с клуба! :D
А аз след шестия кръг на зимния! :)
www.kosebose.com
НЕОНОВИ РЕКЛАМИ

#29 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 12.12.2009, 21:13

Аха, в София на събирането с клуба! :D
А аз след шестия кръг на зимния! :)

Става :D
Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#30 mario_montoya

mario_montoya

    Pushing Unlimited

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 369 posts
  • Град:Перник

Posted 12.12.2009, 22:38

Питайте Васко как се прави квалификация с 1 секунда и 2 десети по-бързо от другите :huh:

#31 Goran

Goran

    Plovdiv Racing Team

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 360 posts
  • Град:Пловдив

Posted 13.12.2009, 07:03

Питайте Васко как се прави квалификация с 1 секунда и 2 десети по-бързо от другите :huh:

Де и той да знаеше? :lol:
Гражданска отговорност от - GBROKERS

#32 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 13.12.2009, 09:41

Питайте Васко как се прави квалификация с 1 секунда и 2 десети по-бързо от другите :huh:

Абе и М.Чавдаров направи 2сек.на втория ,НО на мокро състезанието е съвсем различно и от последен можеш да станеш 1 ;)
Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#33 stanco

stanco

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 24 posts
  • Град:София

Posted 29.04.2013, 09:54

основно с тяло се завива в бавните завои на мокро



#34 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 30.04.2013, 09:35

основно с тяло се завива в бавните завои на мокро

Нещо не разбирам,дай малко повече инфо за далаверката с тялото на мокро


Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#35 stanco

stanco

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 24 posts
  • Град:София

Posted 30.04.2013, 10:33

Ми то е същото като на сухо с ренталките, като са много твърди гумите и няма много грип в бавните (а понякога помага и в по-бързи) завои - натискаш седалката на вън от завоя с тяло. Целта е да се олекоти вътрешна задна гума, за да може да приплъзне (нали няма диференциал и ако е хлъзгаво, мокро, предните нямат сцепление и задницата бута цялата машина напред). Тогава завива по-така :)



#36 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 30.04.2013, 11:15

Ми то е същото като на сухо с ренталките, като са много твърди гумите и няма много грип в бавните (а понякога помага и в по-бързи) завои - натискаш седалката на вън от завоя с тяло. Целта е да се олекоти вътрешна задна гума, за да може да приплъзне (нали няма диференциал и ако е хлъзгаво, мокро, предните нямат сцепление и задницата бута цялата машина напред). Тогава завива по-така :)

Аммм като нямат сцепление предните гуми,кое кара карта да завие :huh:  позицията на тялото ли?


Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#37 stanco

stanco

    Начинаещ

  • Пилоти
  • PipPip
  • 24 posts
  • Град:София

Posted 30.04.2013, 13:00

Наближаваш бавен завой. Намаляваш скоростта. Завиваш по посока на завоя, но машината продължава направо да се пързаля въпреки че си завил докрай волана и нищо не се случва (заради липса на диференциал и сцепление отпред)... Но не е съвсем така - намаляваш още скоростта заради завитите предни гуми. Тогава трябва да удариш ребра във седалката леко напред и навън от завоя. Машината отлепя задна вътрешна гума (при ренталки няма как да стане това, но е достатъчно да олекне). Сцеплението основно отива към предна външна гума. Тогава машината изведнъж завива, особено като захапе асфалта извън траекторията за сухо. Задна външна се търкаля по асфалта (има сцепление), а задна вътрешна е във въздуха (или почти). След апекса като поизправиш волана падаш обратно назад в седалката за сцепление на задницата.

Това се получава заради геометрията на предницата. При докрай завит волан външната предна гума се измества и нагоре, а вътрешната - надолу. Така се получава вдигането на задната вътрешна гума в движение (или почти вдигането й при ренталките).



#38 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 30.04.2013, 13:46

И при ренталките се вдига задната гума... 

 

По принцип по-голямата далавера от натиска навън е това, че увеличаваш сцеплението на външната гума - задна или предна, според това накъде се наведеш... Задна вътрешна винаги се вдига заради геометрията на предното окачване на карта... Навеждането напред навън при ренталки има най-голям ефект на мокро, на сухо много рядко имаш недозавиване така или иначе... При фиби също върши работа, защото олеква цялата задница и се завърта по-лесно в завоя.


Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#39 Stancho

Stancho

    Новак

  • Пилоти
  • Pip
  • 5 posts
  • Град:София

Posted 07.05.2013, 13:16

За напред навеждането е така, но само настрани да натискаш и на сухо има ефект, и в по-бързите завои



#40 ulyalyalya

ulyalyalya

    Напреднал

  • Пилоти
  • PipPipPip
  • 90 posts
  • Град:Бургас

Posted 11.05.2013, 10:43

Много полезно


"Край на колоната"





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users