Jump to content


Photo
- - - - -

Излизане с 2 гуми извън пистата


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 10:27

За изпреварването с две гуми извън пистата съм абсолютно против.

ОК, ти си главен маршал или ДК или каквото трябва там, излиането от пистата дори и с 1 гума е забранено... Коментирай как ще отсъдиш следната ситуация:

Пилотът Щ изпреварва пилота Ъ като 2-те му вътрешни гуми излизат извън рамките на пистата и бордюрите... 

 

Какво е твоето решение?

 

Аз след това ще ти дам възможни реакции от двамата пилоти...



ПС - пуснах нова тема, за да не става мазало там



Нека всеки, който иска забрана за излизане с 2 гуми от пистата, да ми даде своето решение в този случай - кога взима мерки - в манша, след манша, след състезанието? какво е решението?


Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#2 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 08.04.2013, 10:32

Аз ще я секна още в зародиш тази дискусия, от която нищо няма да излезе - дори при изпреварване, забрана няма 2 от гумите да са извън пистата. Пише го черно на бяло не само в нашия правилник, ами във всички местни и международни правилници, на де що е пистов шампионат под егидата на ФИА и подчинените й федерации. Всичко останало тук ще е мнение по въпроса.



#3 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 10:34

Боби, това е ясно. Аз само искам да покажа на тези, които искат да се смени това правило, какво мазало ще стане... Така че - хипотетично приемаме само в тази тема, че излизането е забранено, и да видим какво става ;)


Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#4 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 08.04.2013, 10:37

Само ще се дърлите с нулев резултат... ама който има свободно време да цъка по клавиатурата - feel free...



#5 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 08.04.2013, 10:41

Ами ако двете гуми са извън пистата а другите две във въздуха какво правим тогава.Това го няма в правилника :P


Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#6 Bobby

Bobby

    Скудерия Ферари

  • Админи
  • 890 posts

Posted 08.04.2013, 11:14

Тогава ти плащаш бирата...



#7 Michail

Michail

    Напреднал

  • Пилоти
  • PipPipPip
  • 73 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 11:19

Аз имам един въпрос - добре, две гуми може да са извън пистата, това навсякъде е така. Но какво правим със ситуации, в които на практика даден пилот стъпва на пистата само с другите си две гуми, а 90 % от машината му е извън пистата? Може да се наблюдават опити за атаки горе-долу изцяло през тревата и ако ги нямаше високите бурдюри а Благоевград понятието за "отворена врата" става доста разтегливо. 


Never underestimate the Power of stupid things in large numbers !

#8 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 11:28

Мишо, изискването е 2 гуми да са на пистата, а не еди колко си % от карта... След уточненото правило, че бордюрите са част от пистата  - след ситуацията между мен и Марио преди няколко години - това означава, че може външните ти гуми да са на бордюра и пак си по правилник... Дали завоят го позволява обаче, е друга бира... Който не вярва, може да го пробва на 4-ти завой на Бенковски или на десния след тунела ;)


Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#9 lubo lauta

lubo lauta

    Пенсионер

  • ОК / ДК
  • 661 posts
  • Град:Пловдив

Posted 08.04.2013, 11:36

Тогава ти плащаш бирата...

Жена ми ми е сложила пепелянки в джобовете и ме страх да бръкна,така че ти черпиш B)


Не забравяйте, че тука сме като във ФИА - отнасяш комисарската тояга и нямаш право на обжалване. :)

#10 charlie

charlie

    Професионалист

  • ОК / ДК
  • 204 posts

Posted 08.04.2013, 12:15

Това ще мъдриме на бирата, щото е малоумно правило - внесено с един инцидент преди години, а на практика отваря доста неяснотии и безумни тълкования.

 

С файла дето съм Ви го дал в другата тема на 19:00 - там некъв самодеец(не го знам кой е) "потроши" гонкката на карт N1 пред мен.

 

Трябва да си доста тъп за да се намърдаш в най-бавния завой по-този начин.   



#11 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 13:19

Ами ако двете гуми са извън пистата а другите две във въздуха какво правим тогава.Това го няма в правилника :P

Тогава и 4-те гуми не са на пистата... Така или иначе в завий вътрешна задна е във въздуха, така че имаме следния парадокс - 2 гуми са на пистата, 2 са извън пистата, но само 1 е стъпила извън пистата :D


Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#12 BasicElement

BasicElement

    Schumacher Sport

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 145 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 13:29

ОК, ти си главен маршал или ДК или каквото трябва там, излиането от пистата дори и с 1 гума е забранено... Коментирай как ще отсъдиш следната ситуация:

Пилотът Щ изпреварва пилота Ъ като 2-те му вътрешни гуми излизат извън рамките на пистата и бордюрите... 

 

Какво е твоето решение?

 

Аз след това ще ти дам възможни реакции от двамата пилоти...



ПС - пуснах нова тема, за да не става мазало там



Нека всеки, който иска забрана за излизане с 2 гуми от пистата, да ми даде своето решение в този случай - кога взима мерки - в манша, след манша, след състезанието? какво е решението?

 

Краси, така няма много варианти за отговор. При сега действащия правилник това не е нарушение, тъй като е разрешено да си стъпил само с две гуми на пистата при изпреварване.
Пилот Ъ ще негодува че е бил изпреварен грубо, а пилот Щ ще се позове на правилника, който го оневинява.
Пилот Ъ ръкомаха и се нервира.
Накрая пилот Щ черпи пилот Ъ една бира, която както изглежда, Любо плаща :)

Наистина, каквото и да се каже тук, ще е само мнение по въпроса - моето вече го знаете.



#13 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 13:46

Краси, така няма много варианти за отговор. При сега действащия правилник това не е нарушение, 

А сега прочети какво съм написал...

ОК, ти си главен маршал или ДК или каквото трябва там, излизането от пистата дори и с 1 гума е забранено... Коментирай как ще отсъдиш следната ситуация:

Пилотът Щ изпреварва пилота Ъ като 2-те му вътрешни гуми излизат извън рамките на пистата и бордюрите... 


Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#14 BasicElement

BasicElement

    Schumacher Sport

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 145 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 14:33

А сега прочети какво съм написал...

 

Два варианта:

1. Атакуваният не е оставил място на атакуващия, както е описано в т. 13.3 и 13.4 от кодекса - тогава честно казано не бих отсъдил нищо. Ъ е нарушил правилата и е бил изпреварен - няма право на претенции. Щ е изпреварил с гуми извън пистата, но не по собствена вина.

 

2. Атакуващият умишлено е напуснал пистата без да е принуден и без да е бил в странично положение на атакувания. Предприема неуспешно изпреварване, следователно има една обиколка да върне позицията. При неспазване на това правило има две опции - stop/go или дисквалификация.



#15 Kirlifon

Kirlifon

    Напреднал

  • ОК / ДК
  • 80 posts

Posted 08.04.2013, 14:43

2. Атакуващият умишлено е напуснал пистата без да е принуден и без да е бил в странично положение на атакувания. Предприема неуспешно изпреварване, следователно има една обиколка да върне позицията. При неспазване на това правило има две опции - stop/go или дисквалификация.

 

fixd



+ това не 1 обиколка, а три завоя  - колкото за син флаг се полагат



#16 BasicElement

BasicElement

    Schumacher Sport

  • Пилоти
  • PipPipPipPip
  • 145 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 15:08

fixd

+ това не 1 обиколка, а три завоя  - колкото за син флаг се полагат

 

Цитирам:

13.7)     Всеки състезател, предприел неуспешно изпреварване на друг, или ако чрез директен сблъсък предизвика неговото излизане от пистата или от траекторията му, е длъжен да го изчака, да му позволи той да мине отново пред него, в рамките на една обиколка, считано от мястото на инцидента, дори и ако по този начин загуби позиция от други състезатели, намиращи се зад тях.

 

Изпреварването наистина се оказва успешно, въпреки че е в нарушение :)


Edited by BasicElement, 08.04.2013, 15:10.


#17 KOBRETI

KOBRETI

    Ferrari

  • Админи
  • 1,616 posts
  • Град:София

Posted 08.04.2013, 16:42

Два варианта:

1. Атакуваният не е оставил място на атакуващия, както е описано в т. 13.3 и 13.4 от кодекса - тогава честно казано не бих отсъдил нищо. Ъ е нарушил правилата и е бил изпреварен - няма право на претенции. Щ е изпреварил с гуми извън пистата, но не по собствена вина.

 

2. Атакуващият умишлено е напуснал пистата без да е принуден и без да е бил в странично положение на атакувания. Предприема неуспешно изпреварване, следователно има една обиколка да върне позицията. При неспазване на това правило има две опции - stop/go или дисквалификация.

А така :) Хайде сега ми обясни по време на манша как ще различиш конкретната ситуация от кой от тези варианти е? Двата карта са плътно или почти плътно един до друг, между тях няма силен удар... Какво ще отсъдиш?

 

Бавния го остави - прочел е правилника за първи път и се е вдъхновил да го подобрява... :D


Валяк мачка... | Авариен автоключар София - avtokluchar.net


#18 FERRARIST

FERRARIST

    Гадно Копиле

  • ОК / ДК
  • 366 posts
  • Град:Стара Загора

Posted 08.04.2013, 18:04

Двете гуми извън пистата не е проблем......

Но тоя дето трябва да остави място на атакуващия го, ако в края на асфалта има не трева, а гуми, трябва да остави "асфалт и за 4те гуми на опонента си.......



#19 zanardi

zanardi

    Captain

  • ОК / ДК
  • 416 posts
  • Град:Горна Оряховица, Велико Търново, София

Posted 08.04.2013, 19:36

Аз да вмъкна нещо, както каза Феро 2 гуми не са проблем, обаче в някои случай, се получава, че атакуващият влиза и се подпира на атакуваният и това се вижда много ясно особенно в събота на блг на завоя след обратната права. Даже в повечето случай в събота неуспешните атаки доведоха до завъртане Румката доста често си пати и Косето също, което пък пак може да се тълкува различно поради факта че атакуваният не вижда кога му влизат или умишлено се опитва да го затвори въпреки че вече са му влезли 2/3. Всичко това са ситуации говорени с години и повечето са наясно с тях, но новите не са и се видяна този завой в събота какво ставаше.


BMW 320I - 110kw




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users