Jump to content


Most Liked Content


#3580 Ръчно направен картинг

Posted by desktor on 03.06.2010, 15:58

Искам да си направя картинг,за удоволствие . Рамката мога да си я направя сам с помошта на стругар , свалил съм скица от нета и я дадох да я направи.Но идва проглема с двигателя ,ако някои продава или знае каде се продава да пише .И гумите мога ли да си ги направа сам и как може , или да ми дадете саит да си ги поръчам


#3196 Formula 1 на живо онлайн през интернет

Posted by KOBRETI on 07.05.2010, 10:54

http://live.f1.f-e-n.net/live.php

Тук можете да гледате на живо, включително тренировките - в момента тече 1-та свободна


#6065 Ръчно направен картинг

Posted by miroslav99 on 30.12.2010, 18:19

Веднага искам да споделя с теб,че дори рамата да я направите на вид като оригинала никога няма да е същото както оригиналнат рама.Веднага ти казвам защо.Преди години карахме с руски рами ,които за времето си бяха адски добри,след това започнаха да се вкарват рами "Бирел"."Павези" и т.н.взехме скица както и ти за рама на бирел,беше голямо мерене и лепене направиха се същите тръби ,абсолютно всичко стана както трябва.Дойде обаче големия проблем,който никой не е очаквал за него.Като качихме двигателя и отидохме на пистата да пробваме рамата се появи проблема със завиването на десен завой,просто рамата се пързаля а не завива.Именно тук предполагам че ще е и твоя проблем,защото никога на око не можете да направите градусите на предницата и задницата,това е абсурдно да стане без техниката с която се измерват градусите на самата рама.Ако,разбира се искаш просто за удоволствие да се возиш и не те притеснява незавиването няма да има проблем.Ако,имаш финанси по добре си купи някоя карана рама,която няма да е толкова скъпа и 100 % ще завива и на десен и на ляв завой..!! :)


#9735 Календар 2014

Posted by KOBRETI on 27.02.2014, 12:04

Караме задължително. Ако вали сняг, са ни обещали гуми с шипове. Ако е много дъжд - мокри гуми... Който му е студено, да си слага грейката...




#1819 След шампионата

Posted by Goran on 18.01.2010, 11:19

Аз също се присъединявам, всичко беше много интересно, с много нововъведения и изненади, настроението и отношенията между участниците (че даже и родителите) бяха приятелски и на мен лично ще ми останат много приянти спомени и весели моменти. Най-хубавото е, че интересът беше изключително голям - постоянно над 20 пилоти участници, включително от Варна и Бургас. Това се дължи и на факта, че пистата беше постоянно с различни климатични условия, нови шикани, каране в обратна посока, старт-стоп маневрата, предполагам и наградния фонд, бързото публикуване на статистиките от състезанието и т.н. Любо е прав по отношение на правилата, но имаше и много хора, които не са карали при подобни правила и им трябваше време да се адаптират. Последният кръг е показателен, че имаше огромен прогрес при абсолютно всички - направи ми впечетление при няколко изпреварвания доброто поведение на пилотите и това не е само мое мнение. Награждаването, фойерверките, манджата и питиетата, а накрая и печката в бокса, бяхя колуминацията на целия шампионат.
Ако започна да благодаря на всички, които ни помагаха, по отделно(включително и на персонала на пистата), сигурно ще пропусна някой, така че просто БЛАГОДАРЯ.


#9930 Свободно място в SRT за спонсориран пилот

Posted by salle on 08.04.2014, 13:50

Търси се млад, бърз пилот, който може да печели точки за отбора, но няма финансовата възможност да участва във всички състезания. С голямо предимство са младeжи  под 18г. с родителско разрешение.


Таксата за участие до края на сезона ще бъде за моя сметка, евентуален транспорт също като условията ще ги договорим допълнително.

P.S. Става дума за по-малко пари от това което харча за бири всеки месец, а търся стимул да ги намаля, така че ползата може е взаимна :)




#9669 Календар 2014

Posted by Bobby on 23.01.2014, 12:37

1 кръг - 1.март - Благоевград
2 кръг - 15.март - Бенковски
3 кръг - 12.апр - Хасково
4 кръг - 13.апр - Хасково
5 кръг - 24.май - Пловдив
6 кръг - 21.юни - Благоевград
7 кръг - 12.юли - Конска
8 кръг - 23.авг - Хасково
9 кръг - 13.септ - Бенковски
10 кръг - 11.окт - Благоевград
 

Резервни дати:
 


Всичките дати напълно разминават почивните дни на Великден и Гергьовден + отработванията, Републиканското по картинг, Ендуранс шампионата за коли, Рали и Рали спринт шампионатите, Затворения маршрут, на практика дори и Планинския шампионат.
Пистите ще обявяваме допълнително.




#950 European Pro Kart Endurance Championship

Posted by mario_montoya on 08.12.2009, 13:53

Европейския шампионат за издръжливост е организиран от Teesside karting, предлагайки лесно достъпни състезания, които всеки може да си позволи. Шампионата се провежда на няколко британски писти, както и на пистата Алан Прост в Льо Ман. Цената на 6 часово състезание за издръжливост струва 200 GBP (ако пилота притежава собствена машина), или 600 GBP(ако си наеме такава от организатора, който му предоставя пълен Support помощ за настройване на машината, като разходите за части и гориво са покрити).
Ето и календара:
Неделя 14 Май 2010 Whilton Mill 6 часа 200(600) GBP
Неделя 25 Април 2010 Clay Pigeon 6 часа 200(600) GBP
Събота 30 Май 2010 TEESSIDE INTERNATIONL CIRCUIT 10 часа 300(900) GBP
3 и 4 Юли 2010 LeMans 24HР 24 часа 1750(2750) GBP
Неделя 8 Август 2010Bayford Meadows 6 часа 200(600) GBP
28 и 29 Август 2010BRITISH 24HR 24 часа 700 (1700) GBP
Нделя 12 Септември 2010 Ellough Park6 часа 200(600) GBP
Неделя 10 Котомври 2010 TEESSIDE INTERNATIONL CIRCUIT 6 часа 200(600)GBP

Аз ако забогатея до Месец Май, може и да се пусна щото обожавам еднурото


#9138 2 кръг - FDKART - 06.04.2013

Posted by Maverick on 10.04.2013, 20:10

Здравейте,

 

Здравей!

 

Аз съм от въпросните новаци. :)

 

Добре дошъл в шампионата.

 

Бях на Житница и в Благоевград.

 

Радвам се, че имаш интерес. Дано се видим и на следващите кръгове.

 

Между двете състезания нямаше нищо общо освен това, че и на двете ме блъскаха при изпреварвания на бавните завои.


В Благоевград стартирах 4 пъти втори и веднъж първи. На първи завой пробвах с ранно спиране, късно спиране, движение по вътрешната част на завоя, както и движение по идеалната права. Всеки път имаше контакт на първи или втори завой. Даже в един момент бях притиснат и от двете страни.

 

На Житница пистата е доста тясна и до някъде е приемливо, ако сте повече от 2 машини, но на пистата в Благоевград не е добре да се случва.

 

Да, аз съм тежък и бавен. Да, аз съм нов и състезателната ми линия не е идеална и правя грешки, но не разбирам, защо трябва да се изпреварва по този начин.

 

Това, че си тежък и бавен, не означава, че контакта е позволен. А причината защо хората изпреварват с побутвания е защото не могат без побутване. :D :D :D

 

Смятам, че по-опитните и по-леките от мен със сигурност могат да намерят начин и правилен момент за изпреварване без да има контакт между нас.

 

Прав си. Някои могат, но някои не могат. И точно тези които не могат си помагат с номерца които новите пилоти или не знаят, че са забранени, или няма да повдигнат въпроса, че е станало.

 

Ако изпреварванията са чисти аз лично ще съм доволен даже и да завърша последен, защото ще имам възможност да се състезавам доколкото мога, а не както сега състезанието да приключва на първи или втори завой.

 

Радвам се, че мислиш така. И аз предпочитам когато карам да има чисто каране, защото така всичко става много по-интерестно и равностойно.

 

Разбира се твърде е вероятно блъсканиците да са предизвикани и от моите действия, но в този случай би следвало това да бъде индикирано и да получа съответното наказание.

 

Еми движа се на 3 метра зад теб на магистралата, ти натискаш спирачките и аз те удрям отзад. --- Удара е предизвикан от твое действие, но аз съм виновен, че не съм спазвал дистанция, достатъчна за да имам време да реагирам и да предотвратя инцидента. Това, че си бавен, не правиш перфектна треактория и т.н. не уневинява другите, когато те удрят.

 

Моето мнение е, че не трябва се толерират блъсканията независимо дали са силни или слаби, дали ти променят траекторията на движение или не и т.н.

Сигурен съм, че ако се следи за спазване на правилата и се налагат санкции всеки ще се старае да кара по-чисто.
Съгласен съм с теб, че ако се следи и се наказва много от хората ще се стараят да карат чисто. Проблема при наказанията е, че понякога те засягат интереси и за това не се налагат.

 

И най-накрая едно мотивационно за тези които искат, когато карат да имат по-малко инциденти.

 

10 човека. Ти и още 9.

Състезавате се с картове.

Всеки кара срещу всеки.

Общо 45 карания.

Ти караш в 9 от тях.

 

Вариант1:

 

Пилот2 кара негативно, а ти и останалите пилоти карате позитивно.

От деветте манша в, които участваш, имаш: 1 Негативен манш и 8 Позитивни манша.

 

Вариант2:

 

Ти караш негативно, а останалите пилоти карат позитивно.

От деветте манша в, които участваш, имаш: 9 Негативни манша и 0 Позитивни манша.

 

Извадете си сами поуката, дали позитивното или негативното каране е по-добро.

 

И хората които се оплакват, че те не са блъснали никого, а тях постоянно ги блъскат. Еми това се получава, когато негативните пилоти са много.

Това което се иска от вас е да не се подавате и да ставате като тях, а да продължите да си карате чисто, защото ако станете като тях, тогава ще имате 100% негативни маншове, а не само няколко.

 

tl;dr - Карайте чисто. Хората които ви минават нечестно са слаби и не могат по друг начин. :D :D

 

Поздрави,

Веско.




#6960 търся спонсор

Posted by todor on 10.04.2011, 15:10

Търся си спонсор за картинг състезания


#3187 Шосейно колоездене

Posted by KOBRETI on 04.05.2010, 23:32

Предимства

Колоезденето е страхотна кардио тренировка, а и може да е много забавно (особено ако имате партньор, с когото заедно да карате). То ви дава възможност да получите изключително ниво на сърдечносъдовата система, а и не натоварва силно ставите и мускулите.

Колоезденето в седнало положение е сравнително леко упражнение, което като плуването, почти не подпомага заздравяването на костната система. Когато е в изправено положение, от друга страна, се получава прехвърляне на по-голяма част от теглото на тялото върху краката, което силно стимулира растежа и подсилването на костите.  

Колоезденето използва най-големите мускули в тялото (седалищните и квадрицепсите) и е страхотно за горене на мазнините в тялото и за развитието на тези мускулни области. Колоезденето с нисък интензитет е по-добро за тези, които искат да отслабнат, тъй като тялото не може да гори мазнини при големи натоварвания, а вместо тях, ще използва глюкоген (въпреки че тялото ще замени изгорения глюкоген с метаболизирани мазнини веднага, щом може).

Колоезденето дава и други ползи за здравето, освен че подобрява представянето на пистата. Получавате всички предимства от кардио тренировките.

Недостатъци

Колкото и полезно да е колоезденето за издръжливостта, както всичко друго, то си има недостатъци и минуси.

Колоезденето може да се окаже скъп начин за кардио тренировки – необходимо е определена инвестиция, освен ако вече си имате всичко необходимо. Шосейното колоездене е по-скъпо от планинското, защото има неща, без които не можете да минете. Все пак е възможно да сведете разходите до минимум. Например, не е задължително да си купите топ велосипед... и по-обикновен ще свърши работа. Не е задължително да си купите каска за 150 лв... и такава за 20 лв ще свърши работа. Схванахте идеята.

Шосейното колоездене може да има и негативи за здравето на пилота (или на който и да е, всъщност). Карането в изправено положение силно ще увеличи натоварването върху краката и така ще развие мускулите им и ще подсили костите, но пък натоварването на коленете и ставите с времето може да доведе до контузии. Също така карането в изправено положение изисква много повече енергия, отколкото ако седите на седалката.

Прекаляването обаче може да навлече неприятности за здравето. Контузиите от претоварване, включително хронични нервни поражения на натоварените части на тялото, могат да се появят в следствие на прекалено дълго каране на велосипед. Други възможни контузии са възпаление на нерви в дланите от кормилото и на уринарния тракт от седалката на велосипеда. Това може да доведе до така наречената непреодолима перинеална болка.

Къде да карате

Когато става въпрос за шосейно колоездене, няма пряк отговор на въпроса, къде да карате в съответния град или из страната. Все пак, ето някои съвети:
1. Намерете някой онлайн форум за колоездене и се присъединете! Форумите са страхотно място за срещи с други колоездачи и за откриване на цялата необходима информация.
2. Проверете къде е легално и законно да карате във вашия регион.
3. Присъединете се към някой колоездачен клуб! Повечето от членуващите там вече познават района и знаят къде е най-добре да се кара.

Безопасност

Безопасността е много важно нещо, което не трябва да взимате лековато. Ако не се подготвите и образовате правилно за опасностите при шосейното колоездене, можете да се окажете с травми, а когато карате по автомобилни пътища, дори да бъдете ударени от автомобил.

Първите базови процедури, които ТРЯБВА да следвате, когато се подготвяте да „хванете пътя” на велосипед, са следните:
1. Трябва да имате подходяща каска за велосипед. НИКОГА не карайте без каска – тя наистина може да ви спаси живота или най-малкото да ви спести наранявания по главата, ако паднете. Освен това днешните каски изглеждат много добре, а и помагат в аеродинамично отношение.
2. Винаги спазвайте пътните правила, тъй като ще карате точно по пътищата. Запознайте се със законовите изисквания при управление на велосипед по пътищата. И въпреки че понякога може да сте с предимство... имайте предвид, че някой 2-тонен пикап може да ви свали доста лесно, затова винаги бъдете нащрек!
3. Ако карате нощно време, трябва да имате подходящи светлини на велосипеда, за да могат колите и мотористите да ви виждат и да не ви блъснат.
4. Подходящата екипировка и облекло също е много важно. Не искате да се спускате по някой наклон с 60 км/ч и панталонът ви да се заплете във веригата... няма да е никак забавно. Трябва да съобразите облеклото си и с метеорологичните условия... така е без якета при 40-градусова температура, нали...
5. Хидратацията е ключова за всяко физическо упражнение. винаги трябва да имате лесен достъп до течностите, необходими на тялото ви, за да избегнете риска от дехидратация.

Техники

В интернет можете да намерите разнообразни техники, стилове за каране на велосипед, както и други полезни съвети. Можете да проверите например тук http://www.obikolkata.com/ и тук http://koloezdene.com/

Как да започнете

Разбира се, първо ще ви трябва велосипед и екипировка, които можете да закупите от някой вело-магазин или през интернет.

Препоръчително е да вземете велосипед с подходящи размери и да му направите пробно каране, ако е възможно. Много шосейни велосипеди имат педали, които чрез специален механизъм се закачват за специализирани обувки, което ви позволява да предавате сила към педалите по време на целия оборот. Нощното каране изисква светлини. Карането в дъжд изисква подходящо облекло – ръкавици, водонепроницаемо яке, панталони и обувки.

Компонентите на велосипеда също са от значение. Среден венец най-вероятно ще е достатъчен като за начало, въпреки че доста велосипеди са снабдени със скорости. Ако ще правите големи изкачвания, за предпочитане е предният венец да е с три скорости. Иначе ще ви е достатъчно да имате и само две скорости.

Можете да закупите голям набор от аксесоари заедно с велосипеда или отделно. Това са верига, калници, багажник, помпа, специализирано облекло, резервна вътрешна гума, помпа с въздух под налягане, бутилка за вода, стойка за бутилка, комплект за лепене на гума, ключове за смяна на гума, компютърче за скоростта и други данни и т.н.

Други неща са задължителни от гледна точка на сигурността, а също и от законова гледна точка. Това е каската, светлините, звънецът и т.н.

След като имате всичко това, можете да започнете да карате. Ето накратко основните неща:
- Ако сте новаци в областта на кардио тренировките или карането на велосипед, започнете с малко и постепенно увеличавайте времето, което карате всяка седмица. Като основно правило, може да започнете само 3 пъти първата седмица, като първото каране да не е повече от 45 минути. Постепенно увеличавайте времето с по 10 минути всяка седмица
- Не карайте повече от 5 дни на седмица, за да може тялото ви да се възстанови и почине.
- Недейте да карате всеки път по един и същи маршрут, защото ще ви доскучае и ще достигнете плато на нивото си.

Допълнителна информация

Потърсете в интернет за допълнителна информация. Ще намерите много общности и форуми, които ще ви помогнат в начинанието!


#9675 Трансферен прозорец

Posted by Pycku on 31.01.2014, 17:52

Така, на тази гала вечер, която се споменава в темата, плъзна и още един слух. В началото не хващаше дикиш, ама ето на какво се натъкнах в интернет: 

 

 

 

wc42.png

 

 

Накратко - Шедоу се завръща и си търси трети пилот!




#9289 SWS Grand Final 2013 - нашето участие

Posted by Michail on 15.05.2013, 23:27

Световния финал на Соди 2013 – разказ за едно състезание

Сега, след като 5 дневният маратон до, във Франция, и обратно приключи, реших да седна и да напиша какво се случи. Знаехме, че отиваме да караме с най-добрите, но нямаше как да сме подготвени за всичките интересни неща, които ни се случиха. Преживяването бе много ярко и си заслужава да се опише по-подробно и на хартия. Разказът ще е основно от моя гледна точка.
 

RLS Karting track
Историята започва един ден по-рано, когато с Вел успяхме да намерим време да се разходим до писта RLS – 60км. северно, също лицензирана за състезания на Соди. Целта ни беше да покараме RX250 – моделът, с който ние участваме на финалите. Бяхме карали RX250 само на Конска, но там нямаше сцепление и бе прекалено спънато. Пистата беше до някакво селце, и само отвън в бокса преброих над 35 машини, а вътре /е такъв бокс не бях виждал.../ дори не си направих труда да ги броя. Собствениците бяха невероятно дружелюбни и топли хора, които също така дружелюбно не отбираха една дума на английски.  Като научиха, че сме дошли за финала, направо ни дадоха RX250 /имаха точно една/, без да даваме предварителни времена. Но понеже не беше ваден от бокса от доста време, нямаше акумулатор и беше много мило да гледаш как един куп хора сновят нагоре-надолу и звънят телефони, само и само, за да подкарат машината за нас.

    
Направо на самото каране – в България не сме свикнали на такива завои :D. Пистата беше изключително забавна за каране, с някои толкова дълги криви ,че в първият момент нямаш никаква представа къде да застанеш, газ ли да даваш, по инерция ли да караш.... и съответно нивата на сцепление бяха много по-високи от обичайните тук /примерно Конска или Благоевград/, и за 10 минути усетихме значителна умора. Вел караше по-правилно машината и при нея рядко се чуваше свирене на гуми и почти липсваха приплъзвания, но пък спираше прекалено рано. Аз бях доволен, че свикнах на спирачния път и го оптимизирах /нещо, което тук на Конска няма къде да се случи/. Изобщо понятието „спирачен път“ или „процес“ тук в България почти не съществува по нашите рентал писти. Разбира се има го и момента, че тази писта не беше рентал писта по замисъл, въпреки, че можеше да се карат рентали на нея J
Онборд видео:

 

Относно финала - състезанието се провежда два дена в 3 дисциплини:

-           Спринт категория /където участвахме с Велислава и Георги Маждраков/

-           Отборен 12 часов Спринт, за който ще спомена по-нататък /а най-добре и нашият отбор  да разкаже какви премеждия е имало / който се провежда през нощта между 2та дена

-           Джуниър категория, където Боян и Никол Маждракови участваха. 

 

SWS World FINAL (RKC track)


Четвъртък вечерта пристигнахме за записването на самата писта и първото впечатление, с което останахме, /след като сбъркахме сградата.../, беше че инфраструктурата около трасето е умопомрачителна. Паркингът е голям почти колкото пред някоя Била, а за да се стигне до основната сграда след входа се върви 100 метра. Имаше 40 бокса за отборите, шатри за масажи ,симулатор, огромна шатра за обяд и брифинг, бокс само за пилотите ,които ще стартират, два входа от пистата /към бокс на механици и към питлейна/. Разходихме се пеша по трасето – бяхме я анализирали подробно от наличните онборд кадри в Интернет, но на живо винаги изглежда различно. Направихме план къде какво ще правим на другият ден.

 

 

30м след входа входа /горе/

Изглед от основната сграда с тайминга /долу/

 

20026142479246851101368651180iqRWkbETc5l
549404505190556158513686512548LnJt7YQSk3http://www.picvalley.net/u/1589/549404505190556158513686512548LnJt7YQSk3UHYpxlqJa.JPG
8302183185385057121368651296KlNJjP1ZAl1nhttp://www.picvalley.net/u/1587/8302183185385057121368651296KlNJjP1ZAl1n59l2BWjl.JPG
151279507791519905213686513235JhXto8nIiGhttp://www.picvalley.net/u/2602/151279507791519905213686513235JhXto8nIiGIIeHBVA4C.JPG
7960042475769097191368651404kteVwUhR0be7http://www.picvalley.net/u/2575/7960042475769097191368651404kteVwUhR0be7HeIeTXdh.JPG
 

 

 

Регламент

 По програма ни чакаха 3 тренировки, след което 4 финала. Преди всеки финал имаше квалификационна сесия. Общо 11 сесии, като първите два финала бяха първи ден, вторите два – втори ден. Разделиха пилотите на три групи A,B,C и на квалификациите първите 9 от всяка група се класират за суперфинал /ще го наричам финал 1/, вторите 9 за финал 2 и т.н. Бяхме над 80 човека потвърдили участие. С Георги бяхме в група B, Велислава беше в група А. Машините бяха настроени на 22 к.с., защото 28 „щяло да бъде повечко за някои.“
Финал 1 и 2 носеха коефициент на точките 1, а финал 3 и 4 носеха съответно 1.2 и 1.5

 Брифингът продължи до много късно, а на другият ден трябваше да ставаме в 6ч... и бяхме ужасно изморени, но това важеше за всички. През почти цялото време беше облачно и доста хладно.

 

DAY 1

Първо впечатление – желязна организация. Като нищо може да си изпуснеш тренировката ако се замотаеш с обличането. Имаше точно 5 мин пауза между тренировките на отделните групи. След всяка сесия няколко механика разменяха номерата по машините със скоростта на светлината, така че винаги караш различен карт /и го търсиш по номера измежду всички, носейки 20кг тежести в моя случай, както и на Вел, което беше досадно/. Също така бързо проверяваха дали всичко е наред с машините.

При всяко влизане в бокса за пилоти си оставяхме картоните с номерата, сами си товарихме тежестите по машината и сами я палихме в последствие.

1789613936192962501113686514900jUWqxdwYthttp://www.picvalley.net/u/2506/1789613936192962501113686514900jUWqxdwYtjx3aRcX80m.JPG
134183425710720734191368651523Rjp5Fvuj0bhttp://www.picvalley.net/u/3000/134183425710720734191368651523Rjp5Fvuj0bXwin3Zaphm.JPG
 

Първа тренировка – този пред мен не успя да запали и нямаше как да тръгна заедно с колоната отпред. Съответно - шаш и паника :D, всички ни заобикалят като спрели. Бях на 1.8 сек. от топ времето.

1.01.378

Видео:

http://www.youtube.com/watch?v=tK-BWQfL4hw&feature=youtu.be

http://www.sodiwseri...11.pdf?update=5

Втора тренировка - Содито е ужасно тежко и се кара като ТИР – много инертно, бавно реагира на управлението с волана. Дори минималното приплъзване го убива. Това, което не разбирахме е как и защо точките на спиране на другите бяха толкова по-късно от нашите. Не разбирахме и кога, как и кои бурдюри да газим. Намалих разликата на 1.0 сек. Вел също свали времената си, както и Георги.

1.00.573
http://www.sodiwseri...14.pdf?update=8
 

Трета тренировка Пистата се стопли, заради което времената се вдигнаха малко. Точно така, с тези гуми когато е по-топло картовете са малко по-бавни. Открих, че не скачам на спирачките достатъчно здраво и видяхме, че бурдюрите отляво при спиране държат много и някои от пилотите ги газиха сериозно в режим на спиране. Повечето вътрешни бурдюри прекалено много разклащаха машината. Имаше 3, които обаче изглежда трябваше да се газят сериозно. Намалих разликата от първия на 0.7 сек, но същото направиха и доста други пилоти.

1.00.574
http://www.sodiwseri...2.pdf?update=11

Разговарях с един от главните организатори, с който си имахме преказка още от записването и той ми даде известно инфо относно спиранията и завиванията по трасето.

9309955007442125281368651567mGeAeUGBuDj4http://www.picvalley.net/u/2443/9309955007442125281368651567mGeAeUGBuDj4A5t7mkWa.JPG
 

 

Квалификация 1

Опитах част от нещата, за които той ми каза и дадох 1.00.480, което стигна обаче само за 10то място – т.е. първи във финал 2, и 0.04 сек. не стигаха за последната квота за финал 1. Разликата от първия беше 0.8. Бях доволен от карането си и горе-долу знаех къде мога да сваля още малко време. Георги също се класира за финал 2. Велислава караше във финал 3.

http://www.sodiwseri...7.pdf?update=14

Състезание 1

Отзад при Георги е било невероятно оцеляване по трасето, което предполагам ще видим. Вел спечели над 10 позиции в нейния старт, преди да я завъртят.

На мен ми се падна честта да водя колоната и съответно да НЕ ЗНАМ, че тяхната формираща обиколка не е загряваща /сейфти кара караше много бавно и не ми разрешаваше дори да правя зиг заг – това не се вижда на видеото, заради кофти ъгъл/. Нямаше някой пред мен да ме предупреди, че в първият сериозен завой предните гуми ще откажат, заради което изпуснах трима. После успях да си върна едната позиция. Последваха две атаки от страна на четвъртия, които контрирах, но след третата минаха още двама. До края на моето състезание успях да си върна тези две позиции и отново настигнах третия, завършвайки на 0.3 сек от 3тото място и подиума...

НБО – 1.00.329, най-доброто ми за целия уикенд, на 0.353 от първия в състезанието
Видео:
моето - http://www.youtube.com/watch?v=0D9PzPsW1_0&feature=youtu.be

Вел - http://www.youtube.com/watch?v=Ivc-epgFCFc&feature=em-upload_owner
http://www.sodiwseri...1.pdf?update=18

 

 

 

Търсeте номер 62 :)

1841682919858429191368651602APmctQcIItBbhttp://www.picvalley.net/u/2430/1841682919858429191368651602APmctQcIItBbUtNAswLv.JPG
131718801020096683041368651625X1rPlhiK2ehttp://www.picvalley.net/u/2682/131718801020096683041368651625X1rPlhiK2eA4Wk1XYIRG.JPG
143132888112621610421368651649LOUqjmpraohttp://www.picvalley.net/u/1541/143132888112621610421368651649LOUqjmprao5X8pOLOeI3.JPG
 

 

 

 

 

 

 А сега Номер 12 :)

125394780120251992613686517131V4T25Adt2Ahttp://www.picvalley.net/u/2749/125394780120251992613686517131V4T25Adt2APpUfWa2wB.JPG
36391659619261391791368651843dhNUdWSNd7Mhttp://www.picvalley.net/u/2758/36391659619261391791368651843dhNUdWSNd7M0O703vfWX.JPG
 

И номер 2:

111395344114648729251368651865afp6Agdv15
 

ВПЕЧАТЛЕНИЯ:

Навиците, които имаме в България тук не работеха – дори само един пилот да те атакува, времето, което губиш от отместването, за да му направиш място може да е достатъчно още 4ма да те прескочат. Всички карат в стотни и най-страшното нещо е неуспешна атака, при която и 2мата загубите време, или има контра атака. Отчаяни атаки в последния момент тук завършват със загуба на 5-6 позиции при късмет. Средната скорост е всичко.

 

 

Квалификация 2

Не бях доволен, нямах чиста обиколка, трафик и грешки.Предвид влошените условия на трасето, 0.9 разлика от първия не трябваше да ме разочарова. Разочарованието се криеше в това, че очаквах да влезна във финал 1 след силната първа квалификация, където не ми стигнаха 0.04, но това не се случи. Бях по-далеч дори – 1.00.992 и 15то място.

http://www.sodiwseri...1.pdf?update=30

Състезание 2

От тук се започна лошата ми серия в състезателни условия – бях в средата на мелето. Постоянно някой ме изпреварваше или аз изпреварвах някой.  Не можех да се върна в идеалната линия ,или да направя контра/по-добра линия, защото когато един минеше, зад него имаше 3-4ма залепени. Карат агресивно, подпират се смело, бутат се, изблъскват извън пистата. Един ме избута и после аз него, но не бе достатъчно добре изпълнено и си взе позицията все пак. Това ни изгуби време и други почнаха да ме натискат. Имаше завъртял се и колоната се раздели на две – аз бях от тези, които минаха отвън, през тревата, но за разлика от този пред мен, аз се завъртях и останах много назад. /Пичът ми писа в Youtube :D/ В последствие наваксах 3-4 позиции, + изпреварване в последния завой пред финала, но състезанието ми бе провалено. Георги се справи по-добре в това състезание и завърши някъде пред мен, също печелейки много позиции, но губейки почти толкова. Вел стигна 5та позиция във финал 3, но после попадна в същата ситуация, при която не може да се върне в идеалната линия.

НБО – 1.00.622, на 6 десети от най-бързото.

Видео:

http://www.youtube.com/watch?v=O6Y-KNkyXqw&feature=youtu.be

http://www.sodiwseri...8.pdf?update=25

 

DAY 2

Бяхме малко потиснати с Вел заради лошият късмет първият ден и имахме по-големи очаквания от втория. Това беше грешка, защото се пропукахме.

Като цяло вторият ден беше по-слънчево и само 1 пилот слезна под една минута. В началото беше хлъзгаво заради нощния дъжд /питайте ендурото какво им е било 12 часа на 4 градуса + дъжд.../.

Вече знаехме кои бурдюри как да ги газим и след внимателно изследване на онборд клипопевете разбрахме, че губим време по две основни причини:

  • караме с корекции във волана при излизане от завой – съвсем малки. Трябваше някакси вторият ден да караме с изцяло прав волан и с 0 корекции и това ни беше целта.
  • По-дълго време карахме отвътре след епекс на завой, а другите излизаха по широка линия.

 

Престанах да се опитвам да спирам все по-късно, защото видях, че често с по-ранно спиране излизането ми беше прецизно и им събирах. Това обаче бе проблем в състезателни условия – на един обратен десен винаги можеха да спрат по-късно от мен и да ме атакуват. Това се превърна в първопричина за много от инцидентите. Успяваха едновременно да спрат късно и горе-долу да излезнат. Карането ставаше изтощаващо, имаше значително по-високо странично усилие от това, на което сме свикнали с ренти в България. Освен това минималните движения с волана уморяваха – колкото по-малко се завива с него и се държи в малки градуси на завиване, толкова повече се товареха ръцете. Пъти по-тежко е управлението от разходката на Благоевград. Но това го казвам, само за да опиша усещането, умората беше повече от недоспиванията и едва ли е имала решаваща роля.

 

Квалификация 3

За първи път слязох наистина доволен от карането. Бях постоянно в трафик и трябваше да изпреварвам пилоти, но никой не изпревари мен. Знаех, че нямам чиста обиколка, но бях доволен от стабилността и бях сигурен как да съм по-бърз.

1.00.992 /същото като квал. 2/ , 9 десети по-назад от първия и 16то място, което пак ме прати в мелето на финал 2

Състезание 3

Това не го записах с камерата и жалко, защото бе пикантно. Разви се по подобен начин като второто – много изпреварвания направих и много хора ме изпревариха. На места по трима се въртяха. Този път избягвах успешно мелетата. Задържах едновременно двама зад мен, въпреки опитите им да ме избутат и явно това ги вбеси, или загубихме много време, но.... някой от по-задните оптимисти ме удари много силно на най-бавния завой. Нямаше как дори да отстъпя навреме, за да не е силен удара – тоя се появи от нищото и после получи наказание, но какво от това... Завъртях се и пак бях последен. Опитах да пусна волана, за да не се завъртя много, но ударът беше прекалено силен. После настигнах един пореден излизащ от тревата, но не успях да го изпреваря веднага, и отзад се появи един абу-дабиец. Последва страхотна битка с него. Със зъби и нокти се борех за едно от последните места.... Явно бе от бързаците, които бяха пострадали по-рано от мен. Абу-дабииците бяха винаги в челото на всяко състезание, а на мокрото на ендурото бяха разцепили. Направи ми впечатление, че знаеше страхотни професионални трикове, с които да ме разклати и да не го накажат. Неща, които в България дори не сме виждали. Направи всичко възможно да мине, аз пък му показах какво знаем ние на тема дефанзивно каране и не му дадох шанс. Никой там не кара по дефанзивна линия - бях единствения, но нямаше вече какво да губя – най-много още една позиция. После го поздравих за якото каране, въпреки побутванията. Той беше видимо изненадан от поздравленията и също така видимо разочарован.

http://www.sodiwseri...4.pdf?update=33

 

 

Квалификация 4

Това бе най-доброто ми каране на пистата без да има кой да ме води – завърших на 0.378 от първото време, но това значеше едва 12то място и отново финал 2 J Отново 2 десети недостигаха за суперфинала, но това ми бяха възможностите за момента и това бе най-близко до максимума.

1.00.761

Видео:

http://www.youtube.com/watch?v=0wPBemkiG8M&feature=youtu.be

http://www.sodiwseri...1.pdf?update=37

Състезание 4

Събраха ни за последен кратък инструктаж преди последното състезание с новината, че няма да има предупреждения – а направо наказания /10 сек. или черни флагове за сериозните инциденти/. Това е записано с камерата.
Състезанието тръгна добре в началото – движех се заедно с колоната, изпреварих един-двама, един ме бутна отново на бавния завой, но по-леко и този път навреме се дръпнах, така че само него да пропусна. След това прегорях. Изпуснах 4ма след като подпрях неволно един /това ми коства една позиция, а в последствие още 3.../. На места сам си бях виновен, че не се прибирах веднага зад тях. Реалната ми скорост бе  за по-предни позиции и съответно всичките тези бяха на практика по-бавни и тръгнах да наваксвам. На бавния десен започнах изпреварване с по-късно спиране, но същевременно пред мен имаше карт, който беше в битка с друг и бе много бавен и за да не го ударя се завъртях. Побеснях. Нямах намерение да чакам пак цялата колона. В последствие видях на записа, че е могло да се включа без да ги чакам, но ако бях завил веднага от място. Вместо това бях нетърпелив и първо потеглих в лоша посока и после се наврях в една пролука в колоната. Знаех, че рискувам наказание, но вече ми беше все тая дали с наказание ще съм последен, или ще ги чакам. Този пред когото се набутах успя да спре и все пак ме удари леко. После ги настигах и изпреварвах преди последния шикан, където рядко някой изпреварваше и съответно нямаше шанс да не се дръпнат. Все пак получих 10 сек и това ми костваше 3-4 позиции, означаваше 21во място.  

Видео:

http://www.youtube.com/watch?v=jVWiQHXKI5Q&feature=youtu.be

http://www.sodiwseri...6.pdf?update=41


 

ОБОБЩЕНИЕ

48ма позиция в крайното класиране няма как да е задоволителна, след като имах стартови позиции 1, 15, 16, 12 във финал 2 и финални позиции 4, 21, 25, 21 – тоест бях загубил общо 27 места спрямо стартовете си. Но опитът, който събрах в онази среда е безценен и без него няма как пилот да завърши образованието си. С малки изключения, може да се каже, че на 4тата квалификация и финал 70 човека караха в една секунда.... Уникална конкуренция. Често пилоти, които са давали рекордни времена първият ден във финал 1, изпадаха във втори финал втория ден. Например един белгиец Ванбрабант, който беше дал рекордна обиколка първи ден, а на старт 3 стартира пред мен. Затова може да се каже, че нямаше първа и втора класа пилоти. Всичките бяха ужасни машини и ние се борихме мъжки. В началото дори не знаехме как се атакува на тази писта с по-късно спиране или по-ранно завиване, а накрая можехме на почти всеки завой да изпреварим. По-силните резултати първият ден даже говорят, че адаптивността ни е по-висока от средната, но в последствие опитът ни на такива писти, с такива машини и СРЕЩУ такива „машини“ J беше решаващ фактор. Мащабите на трасе, разстояния и метри са нещо напълно непознато. Един пилот бе на 30 метра пред мен преди финалния шикан и след грешка му събрах тези 30 метра точно след шикана, че даже го заобиколих и дори се върнах пред него в линията при спирането за обратния.... Отделно е излишно да споменавам, че за французите и белгийците това е домашно трасе, а много от другите вече го бяха карали.  

Имаше го и фактора 20 кг. тежести отляво, чиито ефект нямаше как изцяло да неутрализираме. Машината недозавиваше наляво и презавиваше надясно. /Тук поне скоростта бе по-висока и единствено на бавния десен се получаваше ефекта на подскачане от Благоевград, слава богу само там/. Доколкото можах да компенсирам в левите завои с тяло и/или спирачки, нещата се получиха, но в десните нямаше оправия и просто карах по-бавно. Вел даде супер идеята да не слагаме 2х10кг една до друга, а да редим 1х10, 1х5,2х2,5 от по-вътрешната страна. Главният организатор беше наясно, че балансът на карта се нарушава /дори той обясни това, което аз повтарям от една година, че пилотът седи малко по в ляво, а моторът е вдясно и така картът е балансиран, но с килограмите долу, ниско и в ляво, този баланс се разрушава/. Въпреки това, по негови думи „Up to 20 kg it’s still ok, not too bad”... Излишно е да казвам, че ако не тежиш 80кг. имаш сериозен недостатък в управлението. 
Лично според мен, ако психологически бях една идея по-подготвен, 30тото място беше съвсем спокойно постижимо, тъй като чистата ми скорост беше там някъде. Не можах да си дам личния максимум, но пък не сме последни – всеки един пилот, който е зад нас е победен от хора с по-малко опит и знания. Така че, каквото и да сме постигнали, го считам като голям успех.  Според мен показахме зъби и имаше и неща, които ние знаем, а те не знаят.


Благодаря за подкрепата на всички, които са участвали с нас по състезания или са имали нещо общо.

 

П.П.
Малко встрани от всичко това – пилотския прозорец при Соди е минимален. Първите ми 10 минути на непознато трасе с що годе непознати картове бе с време 1.01.378, а най-доброто ми време изобщо, след като трасето е почти уточнено е 1.00.329. Най-бързите времена изобщо пък бяха малко под 1мин. Това означава, че разликата между най-чистата обиколка и туристическо каране е 1 сек, или малко повече. И то на трасе 1200 метра. Чисто пилотски няма как да се измъкне време от машината – прекалено е тежка и стабилна, по-скоро борбата е как да не се опитваш да си бърз. Друг пример - на Конска почти спрях да си наглася каската и в тази обиколка бях точно 1 сек по-бавен от най-бързата ми обиколка.... Всяко рязко движение /т.е. бързо/ се наказва. Това не ми е по вкуса, тъй като няма поле за изява при пилотирането /като модерната Ф1/ – в крайна сметка, каквото и да правиш, няма никакво значение. Това е една от причините за малките разлики – не е само защото пилотите са високо конкурентни, а и защото самият карт не позволява да има големи разлики.

 

Подготовката преди ендурото:

9281465538245753441368651887L2UaNWk3FkL8http://www.picvalley.net/u/2077/9281465538245753441368651887L2UaNWk3FkL8coKEDZgK.JPG
Всички пилоти след първи ден:
19242419787651679411368651738VW41trjfoMjhttp://www.picvalley.net/u/2766/19242419787651679411368651738VW41trjfoMjmSbG8Fu6L.JPG
 




#9062 2 кръг - FDKART - 06.04.2013

Posted by Bobby on 08.04.2013, 11:13

Мелетата след почти всеки старт ставаха не заради друго, а заради неопитността на намиращите се в челото на колоната. Което не е обвинение към тях, просто са такива фактите.

Мен лично, в началото на всеки манш ме цапардосваха изотзад на 1-и завой, като аз самия пазех и не подпирах никой. Изключение беше манша, в който зад мен беше Веско. Както коментирахме с него - удар от него в мен нямаше, защото той е достатъчно опитен да знае какво да прави, също както и аз спрямо предния. Него обаче са го тупнали отзад, въпреки всичко... :)

 

В един от маншовете бях малко по-груб - като се ядохме с Дъртия, обаче и той самия си каза, че е затварял здраво, срещу което претенции нямах, много добре пазеше. Вероятно, ако е имало някаква причина някъде да бъда наказан, то това е било в борбата ми с Чарли. Все още не мисля, че случката с Йоан беше за стоп/старт наказание, ама - свирено е. Във всички останали случаи, всеки изпреварен от мен може да потвърди, че го минах без грам грубост. А изпреварвания направих доста.

 

Грубости и блъскания обаче имаше много, и по мое мнение. В първите 2-3 обиколки на всеки манш, въпреки че успявах да изляза на 2-3 място почти веднага, определено хем чувах, хем дори усещах, че зад мен става някаква абсолютна касапница. Да, ок, всеки гледа за тия 7 обиколки да спечели макс позиции веднага, ама не е това начина. Това е картинг, все пак, не лунапарк. Имаше няколко ситуации, в които и аз можех малко по-грубо да подходя и почти всеки манш да бъда втори, че дори и първи. Но постоянно се стараех да пазя тези пред мен и да ги минавам чисто, защото лично за мен, кефа от едно изпреварване е именно в това - да минеш чисто и безкомпромисно. С побутвания и подпирания в атакувания, и баба знае. Именно заради такъв стил на каране, и на Бенковски, и на Благоевград, не успях да мина на ура всички пред мен и да съм максимално напред в класирането. Старайте се повече да карате по този начин - да, няма да сте най-доволни от класирането, вероятно, но пък ще сте доволни от маневрите. Иначе, ако е за блъскане - даже си нямате на идея по-опитните какви пинизи знаем, и в атакуващ и в защитен план. И то такива, че хем да ви се съсипе състезанието, хем да няма наказание за никой. Само че идеята на състезанията, на шампионата, не е такава.

Така че - стегнете се малко и карайте по-чисто. Много приятно изненадан съм от Марио и Гошо, които години наред си носеха славата на много тежки рогачи на пистата, от които почти всеки, включително и аз, сме изяли много грубости и сме имали много съсипани гонки заради тях. Щом те съумяха да си изчистят маневрите, не виждам причина и другите да не можете.

 

От гледна точка на това, че бях кисел още от записванията сутринта - ами, сами видяхте за какво става въпрос. Записваме нов човек, който дори няма регистрация във форума, респ. няма грам идея за какво става въпрос в шампионата, за правилници изобщо е излишно да коментираме, след старта на всеки манш кара на зиг-заг по пистата, за да не бъде изпреварен (абсолютно забранена маневра), след което някъде по средата на маншовете си тръгва. После - аз съм бил лошия, дето не иска да допуска хора, кацнали от луната, а както се видя в конкретния случай - оказах се прав за това нещо. Значи едно новаци може да са точни, да са се записали както трябва, а други не, и ние им правим компромис? Не, не е правилно, категорично.

Относно други новаци, с които се спречках - визирам ситуациите с Жоро Попчев - не искам никой да го приема лично това, което съм казал. Дали е Жоро или някой друг - все тая. Все още, продължавам да считам, че не е сериозно някой да дава тон за грубо каране или за наказание, след като не знае дори, че е наказуемо да кара без ръкавици и да пуска волана с двете ръце, и който първосигнално реагира, че го записвам в списъка нарочно, за да му го върна, че ме бил докладвал. Това ясно показва, че пак съм прав - правилника и кодекса не се познават добре. Не искам никой да го приема лично това, още повече аз не деля никой на мои, твои, наказали ме, поощрили ме и пр. Далеч по-опитни и познаващи правилниците, също си отнесоха наказания в това състезание - и Краси, за каране без екип по анцуг, и Румен за ръкомахане с двете ръце... така че това с личните нападки го забравете, поне що се отнася до мен.




#9036 2 кръг - FDKART - 06.04.2013

Posted by Michail on 07.04.2013, 14:06

Аз лично бих окачествил вчерашното състезание или поне маншовете, в които аз карах, като краш тест.

 

Аз съм на обратното мнение, що се отнася до пилотите, с които аз попаднах в битка. Не мога да посоча нито един конкретен пилот, който да ме е блъскал. Да, на моменти сме се притискали, но винаги е било в границата на пистата, в границата на мъжката борба. Направихме си страхотна битка с много вас и това състезание беше една добра тренировка за мен. 
- Поздравления на Краси за добрата защита и добрите контра-маневри 
- Поздравления на Георги Попчев за чистата размяна на позиции. 
- Поздравления на Евгени за перфектната защита в манш 14 
и още много други, които не мога да изброя. 

В този ред на мисли, имам усещането, че някои от вас тук си мислят, че са на балет. Не може абсолютно едни и същи хора всеки път да оревават пистата, че все са блъскани. Окей, някой е нарушил правилата, но, замислете се:
ако всеки път някой бива изваждан от пистата, този някой трябва сериозно да преосмисли какво прави самият ТОЙ, за да попада редовно в такава ситуация. Защо някои не бяха избутани от пистата нито един път?  

Съжалявам за грешката относно наказанието на Боби. Наказание не се дава лесно... 

Казвайки всичкото горе, не съм си затворил очите за някои пилоти, които пред очите ми направиха безумни блокирания. Но тъй като никой не подаде контестация срещу тях, те се измъкнаха от наказание. Всички, които ме познават, знаят, че толерирам твърдото агресивно каране, и тук идва въпроса КОЛКО трябва даден пилот да е нагъл, за да ми се струва, че е за дисквалификация? 




#8549 Картинг - CRG - KZ10

Posted by BoRkY on 19.11.2012, 16:59

Posted Image


#1832 След шампионата

Posted by KamenChernev_ on 18.01.2010, 21:35

Въпреки, че учасвах само в 3 от 6-те кръга, ми стана ясно, че този шампионат ще се хареса на много състезатели. В сравнение с месечните финали на Лаута тук си цареше една задружна обстановка, която аз лично усетих и на самата писта. Спортсменско каране от страна на всички, интересен регламент, променящи се условия... Направо си беше супер! Нямам търпение до следващата зима. А сега ще помоля някого, тъй като съм нов във форума, да ми разясни накратко има ли някаква възможност да кача видео от Зимния шампионат или трявба непременно това да стане чрез линк, защото е около 300mb.

P.S. Скарата беше супер!  ;)  :D


#9903 Инспекция Хасково

Posted by Kose Bose on 06.04.2014, 20:30

А бе що просто не отидите малко по-рано, примерно в 8ч. и да се организирате да спретнете двата кръга в един ден??




#3075 Кардио тренировки

Posted by KOBRETI on 30.04.2010, 00:09

При физическите упражнения, аеробната тренировка е допълнение към анаеробната. Аеробна означава „с кислород” и се отнася до процеса на използването на кислород за генериране на мускулната енергия. Аеробните упражнения включват различни видове упражнения, обикновено извършвани на средно ниво на трудност за по-дълги периоди от време, които поддържат увеличено ниво на пулса. При тези упражнения кислородът се използва за „горене” на мазнините и гликозата с цел получаване на аденозин трифосфат – основният транспортер на енергия към клетките. В началото на аеробна тренировка гликогенът се разлага на гликоза, но при неговата липса, започва разграждането на мазнината. Това е бавен процес и е придружен с намаляване на нивото на постиженията. Превключването към мазнините като гориво е основна причина за това, което маратонците наричат „да се удариш в стената”.

Анаеробните упражнения – за разлика от аеробните – се отнасят към началната фаза на тренировката, или за всякакви кратки и интензивни движения, при които гликогенът, или захарта, се отработва без кислород. При анаеробна работа, нетрениран спринтьор на 400 м ще „се удари в стената” само след около 300 м.

Кардио тренировката ще даде на пилота следните предимства:
- Увеличена сила на мускулите, отговорни за дишането и насочването на въздуха към белите дробове и навън
- Засилване и увеличаване на сърдечния мускул за подобрена ефективност на изпомпване на кръвта и намаляване на пулса в спокойно състояние
- Тонизиране на всички мускули в тялото, което ще повиши цялостната циркулация и ще намали кръвното налягане
- Увеличаване на общия брой червени кръвни телца в тялото, които транспортират кислорода към клетките
- Увеличаване на депата за съхранение на енергийните молекули, като мазнини и въглехидрати, в мускулите, което ще доведе до по-голяма издръжливост
- Увеличен поток на кръвта в мускулите

Аеробният капацитет е функционален статус на сърдечносъдовата и дихателната система, включително сърцето, белите дробове и кръвоносните съдове. Аеробният капацитет се дефинира като максималният обем кислород, който може да бъде консумиран от мускулите по време на физическо натоварване. Той е функция и на представянето на сърдечносъдовата и дихателната система, и на способността на мускулите да извличат кислорода и горивото, доставени до тях. За да се измери максималният аеробен капацитет, обикновено се ползва бягаща пътека, като първо се ходи с нормална скорост, а след това на определени интервали постепенно се увеличава натоварването. Колкото по-високо е нивото на издръжливост на сърдечносъдовата и дихателната система, толкова повече кислород се транспортира към натоварените мускули и толкова по-дълго може да бъде поддържано определено ниво без преумора. Колкото по-висок е аеробният капацитет, толкова е по-високо нивото на аеробната подготовка.

Внимание: Когато общата фитнес подготовка е професионално изискване, както при атлети, бойни спортове, полиция, пожарникари и т.н., само аеробни упражнения може да не дадат добре балансирана подготовка. В частност, мускулната сила, особено на горната част на тялото, обикновено се пренебрегва. Също така метаболичните пътища, свързани с анаеробния метаболизъм, които генерират енергия по време на високо-интензивни кратки задачи, като спринт, не се тренират на необходимото ниво. Аеробните упражнения, обаче, са изключително ценен компонент на балансираната програма за подготовка, както и за здравето на сърдечносъдовата система. Да не говорим за предимствата, които те дават на занимаващите се с моторни спортове.

Някои хора получават травми от повтарящите се движения на някои форми на аеробните упражнения и трябва да изберат по-нетравмиращи и по-леки упражнения или да увеличат паузите между аеробните тренировки, за да могат да се възстановяват по-добре.

Аеробните упражнения не увеличават толкова забележимо метаболизма при покой, колкото някои форми на вдигане на тежести, и следователно може да са по-малко ефективни за намаляването на натрупаните мазнини. Все пак, този вид тренировки позволява по-дълга и по-честа активност, а и консумира повече енергия при активен начин на живот. В допълнение, метаболичната активност се увеличава за няколко часа след конкретна аеробна тренировка.

Като резултат, аеробната тренировка ще увеличи нивото ви на издръжливост и ще помогне на тялото ви да се представя на оптимално ниво. Кардио тренировката е един от най-важните методи за моторните спортове, дори повече от тренировките с тежести. Ако имате добра аеробна подготовка, ще можете да карате много по-дълго и при по-големи натоварвания по време на състезателния уикенд, което може да се окаже разликата между победителите и губещите.


#2934 Наказания в шампионата

Posted by Quinn on 18.04.2010, 22:42

Ето това за целия карт е изяснено като тълкувание от ОК още преди сезон 2007 тук:
http://clubs1.bg/for...ndpost&p=542989

Без да се заяждам искам да направя опит за паралел с правото в по-широк смисъл (тъй като всички правила, действащи в шампионата са си норми):
Тълкува не нормотвореца (ОК, защото правилника е акт на въпросната комисия), а правоприлагащия орган (ДК, защото именно тази комисия решава как да приложи разпоредбите на правилника към конкретна спорна ситуация).

Отново искам да поясня, че не се заяждам,но да сте чували Народното събрание (като нормотворец) да издава тълкувателни решения? Това се прави от колегиите на Върховния касационен съд и Върховния административен съд (като правоприлагащ орган). Въпросните тълкувателни решения са единствените, които са задължтелни за органите на съдебната и изпълнителната власт (тук пак правя паралел с ДК), в смисъл, че те са длъжни да правоприлагат в съответствие с тълкуването.

Това че тълкува не нормотвореца, а правоприлагащия орган не е просто приумица. А това че ОК и ДК са до голяма степен "срастнати" е вече отделен въпрос, в който (според мен) се коренят всичките прения относно наказанията.

Смятам, че това е темата в която е уместно и целесъобразно да напиша това. ДК трябва да е независима от ОК.
В тази връзка имам следното предложения:

1. Членството в ДК да е изборно;
2. Избраните за членове на ДК, да са обвързани от правилник за дейността на комисията, ясно и точно описващ правата и      задълженията им и не на последно място, гарантиращ независимостта на органа.


Дали предложението ми ще бъде прието или дори разгледани е решение на ОК. За мен това е възможното решение на всичките караници покрай състезанията, които в крайна сметка само ни отдалечават от целта, поради която сме се събрали да се състезаваме. Сами се сетете какво имам предвид...